Jesper Jenset åpner opp på "Ung, dum og lovende"

«I som trodde i skulle vinne over verden , I som trodde i skulle klare me aleine. Men no orke i ikkje en gang å se me sjøl speilet» - synger Jesper Jenset på «Ung, dum og lovende».

En av Norges mest talentfulle og lovende musikere, slipper «Ung, dum og lovende» og røper samtidig EP-planer. På «Ung, dum og lovende» åpner Jesper Jenset opp om forventningene og presset som fulgte med å bli signert til et av verdens største plateselskaper som veldig ung, og videre om følelsene knyttet til ikke å ha innfridd sine egne og andres forventninger på den tiden.

«I e ikkje der i trodde i sku være
E det virkelig sånn her det skal føles når man feile
Kan nokken her fortelle me kor lenge i kan være
Ung dum og lovende
»

«Dette er en sang som handler om forventninger som ikke blir innfridd, potensiale som ikke blir utnyttet og tvil omkring valg og egne ferdigheter. Sangen gir vel et bilde på en form for identitetskrise, som jeg tror mange unge kan kjenne seg igjen i.» - forteller Jesper

I forbindelse med oppstarten av hans etterlengtede EP, dro Jesper Jenset nylig på en inspirerende hyttetur sammen med Gucci Caliente, Lars Kristian Rosness og Filip Kollsete.

«I forbindelse med oppstart av arbeidet med en EP jeg planlegger å gi ut til høsten dro jeg på hyttetur med Gucci Caliente, Lars Kristian Rosness og Filip Kollsete. Vi hadde noen fine og produktive dager i landlige omgivelser. Borte fra storbyens distraksjoner og våre daglige forpliktelser ga dette oss tid til å bli bedre kjent, skape litt lagånd og til å teste ut ulike musikalske uttrykk.» – sier Jesper om samarbeidet.

Radio -og popyndlingen peaket som henholdsvis #4 og #6 på radiolistene med de P1-listede «Gåsehud» og «Tilbake» med Julia Lov i fjor, med sistnevnte fortsatt i rotasjon. I juni slapp han «Tilbake til start» - en låt som handler om hvor vanskelig det kan være med brudd, og hvordan man i ettertid ser at man kunne gjort ting annerledes – forteller Jesper Jenset.

Jesper Jenset er en anerkjent norsk artist og låtskriver. Han har oppnådd stor suksess med flere hits og har millioner av strømminger på tvers av forskjellige musikkplattformer. Jesper Jenset's unike musikkstil og ærlige tekster har gjort ham til en favoritt blant fansen, og han fortsetter å imponere med sin talentfulle musikalitet og lidenskapelige opptredener – som vi har fått se på flere festivalscener i sommer.

«Ung, dum og lovende» er ute fredag 27.oktober.