Marion Woodseth "Midnatt" artwork

Marion Woodseth er blindet av kjærlighet

«Jeg leste dagboka mi og tenkte herregud så tåpelig jeg var» forteller Marion Woodseth om inspirasjonen bak den deilige sommerlåten «Midnatt».

«Men, tåpelig eller ei, det er også noe så utrolig fint med ungdomsforelskelser, for det er liksom ingen bekymringer anna enn om han eller hun hadde svart med nok emojier eller ikke».

For «Midnatt» er en lett og deilig poplåt i samme gate som fjorårets sommerhit «Bølge» og «Bare du og eg» – Dette er det jeg vil danse til på festival på en nedtråkket gressplen med gode venner, Nina Gjertsen NRK P3 – fra i forfjor. Marion har igjen jobbet med Alf Vaksdal, og Samuel Nimoson spiller trommer.

«Jeg vil bare booste godfølelsen av at det snart er sommer med alt det gode som følger med. Husk solfaktor og myggspray og omfavn de deilige sommerdagene og nettene»

Låten er tilbakelent og har både budskap og melodi med høy gjenkjenningsfaktor. De fleste har hatt en sånn sommerflørt hvor man blir fullstendig oppslukt, blind for en stund. Først når sommeren er på hell så kommer man til seg selv og innser at dette her kanskje ikke funker helt.

«En sommerflørt er det nærmeste man kommer de ekstreme forelskelsene man hadde som helt ung. Man kunne se noen én eneste gang, uten engang å veksle et ord, og så være sikker på at dette var den store kjærligheten.»

«Midnatt» fra Marion Woodseth er en sånn låt man kan høre én eneste gang, og så være sikker på at det er lydsporet til livets sommer, og du kan legge den inn i spillelisten din fra fredag 16. juni.