Marion Woodseth med ny låt om viktigheten av å søke hjelp

Marion Woodseth med ny låt om viktigheten av å søke hjelp

«Hva kunne man gjort for å hjelpe, hvorfor visste vi ikke noe om det, dette kunne vi jo klart å gjøre noe med» - Marion Woodseth

«Sjå på deg sjøl» er en slags reminder om at man aldri bør vær redd for å spørre om hjelp eller ta opp ting, og at det det faktisk er en mulighet for at man kommer ut av det i god behold.

Låta handler om følelsen av å sitte igjen som pårørende å tenke på alt en kunne ha gjort og sagt, en slags evigvarende etterpåklokskap. Men også om prosessen rundt det å ikke klare å fikse seg selv.

«Hvorfor er det så mye lettere å se løsninger og fikse for alt og alle rundt seg, bare ikke seg selv?» - beskriver Marion

Marion og Alf Vaksdal startet på låta allerede i 2018. Det var et vanskelig år for de begge, og i stedet for å snakke om det fikk de det ned på papir. Det var følelser av håpløshet, uforløste spørsmål og hendelser man aldri ville få svaret på som ble inspirasjon til låta, og det et først nå det føltes riktig å gi den ut og slippe andre inn.

«Sjå på deg sjøl» er ute fredag 22.mars

Sara Berg