Tyr gir oss tre nye låter på "TyrTape Deluxe"

Tyr gir oss tre nye låter på "TyrTape Deluxe"

Etter å ha sluppet den kritikerroste debutmixtapen «TyrTape» i oktober, legger Tyr til tre nye låter og slipper deluxe-versjonen!

Siden vi fikk det som ifølge Aftenposten er «årets rapalbum» og en av de beste utgivelsene i år, har «TyrTape»generert over 2,5 millioner streams. I tillegg har Tyr sluppet musikkvideo til «Graveyard Shifts» med L.U:N.A og Larsiveli, som de også gjorde en superfin versjon av live hos P3, sammen med en nydelig cover av Jonas Benyoubs «Spor i snøen». Rapperen, som tidligere har vært kjent som Wonder The Boy, men nå er reinkarnert under navnet Tyr (hans ekte navn), har også gjestet Oscar Blessons «dum dum shawty!» som var #1 og cover på NMF.

«I Blodet» med NORA Collective-gullstrupen Natnael er en av tre nye låter som kommer på deluxe-versjonen, og om den sier Tyr - det er en gjenfortelling av historien frem til nå. Alt det vi gjorde som folk ikke la merke til, men som har formet de vi er i dag og har gjort oss klare for dette livet.

«Coke Flows» - er en klassisk rap låt som er en nødvending «husk at jeg kan rappe»-låt med fokus på å få sine blomster (les flowers) mens man fortsatt er her. Alt for mange blir hyllet etter sin død (mer enn før de døde), og en av de er Takeoff som blir spesielt nevnt. Om du digger noe eller syntes noe er bra vær høylytt om det, lev ditt liv som du vil, for du vet aldri når det tar slutt.

«Tyrtape Everywhere Freestyle»- er en real time respons til all den bra kritikken/tilbakemeldingene TyrTape fikk originalt. En hyllest til å endelig oppnå suksess, wrappet opp i et skikkelig rap anthem med seiershorn.

Den ærlige, kompromissløse og autentiske rapperen forteller gjennom musikken historier fra sitt liv, både de gode og de dårlige. Musikken maler et ufiltrert bilde av Tyrs liv, og blir enda tydeligere når du ser han live. Det får du allerede 20.januar, når TyrSeason inntar Parkteateret.

«TyrTape Deluxe» er ute fredag 13.januar.