TYR HYLLER JENTENE I OSLO

TYR HYLLER JENTENE I OSLO

Mens «Månen» med Stig Brenner fortsatt ligger topp 50 og nylig bikket en million streams, følger den unge rapperen opp med «Roser» - en hyllest til alle jentene i Oslo.

Låten er en hyllest til damene i Oslo, fra øst til vest. – forteller Tyr.

«Roser» er andre låt ut fra hans kommende debutalbum, og ble til under en tur hos ikoniske Velvet Recordings i Spydeberg. Laget sammen med stjerneduoen og faste partners in crime Milo Orchis og Jimi Somewhere, med hjelp fra Mads Josef Rolid Kristoffersen og bakgrunnsvokaler fra Stig Brenner.

Norges mest produktive rapper, som for lengst har bevist at han har en unik teft for tekst og melodi, flyter lekende lett gjennom den fengende produksjonen.

Tyr har gjennom det siste året markert seg som en av de mest spennende artistene på den norske musikkscenen. På kort tid har den unge rapperen blitt en ettertraktet featureartist, solgt ut Parkteateret, sjarmert publikum på blant annet Slottsfjell og Feelings, og ikke minst blitt Spellemannsnominert i kategorien «Årets HipHop» for sin debutmixtape «TyrTape», som også fikk terningkast 6 og tittelen «årets rapalbum» av Aftenposten.

I løpet av året har han også rukket å levere sterke vers på Beathovens «Tyrthoven», Turabs «Penger i banken» og L:U:N:A sin «Gråter», i tillegg til EP-en «2 Horn» med kompis Oscar Blesson. I oktober var han support på Arif og Stig Brenners konsert i Dødens Dal under UKA. Året 2023 avsluttes som support for Stig Brenner på hans Norgesturné, før Tyr byr opp til vals med sin egen albumturné vinteren 2024, passelig kalt «Tyrs Vals».

«Roser» er ute 17.november