Sony lanserer smartkontortjenesten Nimway

• Forenkler arbeidsdagen ved å raskt vise vei til møterom og hvor kollegaer befinner seg på kontoret
  • Utviklet for større kontorlandskap med mer enn 200 ansatte
  • Tar i bruk Sonys ledende Indoor Positioning Engine-teknologi
  • Det første selskapet med utspring fra Sonys Seed Acceleration Program (SAP) i Europa

I dag har Sony gleden av å presentere Nimway, det aller første europeiske selskapet med opprinnelse fra deres Seed Acceleration Program (SAP).

Nimway er en tjeneste som løser dagligdagse problemer på kontoret ved blant annet å vise vei til neste møte, hjelpe til med finne ledige møterom eller gjør det enkelt å se hvor på kontoret kollegaene dine befinner seg. Tjenesten gir i tillegg bedriftsledelsen innsikt i hvordan kontorlandskapet faktisk brukes, noe som kan være verdifullt.

Slik fungerer det

Nimway tar i bruk mobil-apper for Android og iPhone i kombinasjon med digitale plantegninger som er plassert på strategiske steder i en kontorbygning. Tjenesten bygger på Sonys ledende teknologi for innendørsposisjonering som inkluderer Bluetooth-baserte «beacons» og trådløse sensorer som viser hvordan ansatte og besøkende til bedriften er fordelt på ulike rom og etasjer. Brukerne finner enkelt veien til riktig møterom eller riktig kollega ved å sjekke appen.

Sony starter utrullingen av Nimway på det europeiske markedet i dag.

• ifa2017
  • nimway