Sony lanserer nye lyd- og mobilprodukter på IFA 2017

31. August 2017

Berlin – På elektronikkmessen IFA i Berlin, som går av stabelen fredag 1. september, kommer Sony til å vise frem flere av sine nyeste produkter.

Pressekonferansen torsdag 31. august kan streames via følgende adresse: www.sony.co.uk/ifa2017.

Se pressemeldinger og mer informasjon om Sonys nye lanseringer fra IFA 2017 her: pressesenter.sony.no

Her er noen av høydepunktene fra Sony:

Foto

Sony lanserer ultra-kompakte, robuste og vanntette RX0 som byr på helt nye foto- og videomuligheter.

Med en vekt på kun 110g[x] og mål på 59mm x 40.5mm x 29.8mm (WxHxD)[xi], redefinerer RX10 oppfattelsen av hvor lite og lett et toppkvalitets kompaktkamera kan være. Det kan både brukes som et frittstående kamera for å ta bilder eller videoer i alle værforhold, inkludert regn, under vann, i sand eller støvete omgivelser, og som en del av et multikamera-oppsett for å ta bilder i en rekke forskjellige vinkler.

Lyd og TV / Smart Home

Sony lanserer nye, trådløse Hi-Res stereohodesett med støykansellering. De nye modellene vil overta stafettpinnen etter MDR-1000X, som fikk strålende kritikker etter lanseringen på fjorårets IFA. Totalt lanserer Sony hele tre nye hodetelefoner: WH-1000XM2 med tradisjonell utforming, WI-1000X med nakkeslynge og øreproppene WF-1000X. Hver av modellene i 1000X-serien kan skilte med markedsledende1 støykanselleringsnivåer for Bluetooth-hodetelefoner. De leveres i tillegg med verdens første2 “Adaptive Sound Control”, som kjenner igjen brukerens valg, og skrur av- eller på støykansellering automatisk hvis situasjonen tilsier at det er ønskelig. Sony vil også vise frem de nye hodetelefonene i h.ear-serien som kommer i flere nye farger.

Sony WF-1000X

Sony lanserte også den nye 77-tommer store 4K OLED BRAVIAⓇ A1. Denne TV-en byr på en banebrytende visuell opplevelse, takket vært Sonys unike 4K HDR processor X1TMExtreme, i tillegg til at Acoustic SurfaceTM –teknologien sørger for at lyden kommer direkte fra TV-skjermen.

På IFA-standen vil Sony demonstrere fordelene med 4K HDR ved å vise frem LCD-TV-ene XE94/XE93 med X1 Extreme-støtte, sammen med PlayStation4 Pro (PS4Pro) og andre 4K HDR-produkter. Besøkende på Sony-standen vil også få muligheten til å oppleve virkelighetsnær og kraftfull bildekvalitet og lyd fra henholdsvis 4K HDR og Dolby Atmos, ved hjelp av UBP-X800 Ultra HD Blu-rayTM –spiller og lydplanken HT-ST5000.

Sony vil også vise frem den nye LF-S50G, selskapets aller første trådløse høyttaler med innebygget Google Assistant. Høyttaleren, som blant annet byr på 360-graders lyd og en rekke avanserte funksjoner, vil i første omgang kun bli tilgjengelig i USA, Tyskland og Frankrike.

Videre kommer det til å være en fremvisning av nye Smart Home-løsninger, med fokus på Sonys premium-modeller innen lyd- og videoprodukter som kan sammenkobles. Her vil Sony vise hvordan LF-S50G, BRAVIA-TV-er, samt andre Sony-produkter og tredjepartsprodukter som støttes, kan skape nye brukeropplevelser – for eksempel multiroom-musikk som spilles i både stua og kjøkkenet eller søk etter oppskrifter eller restauranter som enkelt kan gjøres via BRAVIA-TV-en din.

*1: As of August 31st 2017. According to research by Sony Corporation, measured using JEITA-compliant guidelines.Within the headband, behind-the-neck, and truly wireless style of wireless noise cancelling headphones market.

*2: As of August 31st 2017, according to research by Sony Corporation.

XperiaTM smartmobiler

Sony Mobile Communications lanserer tre nye flaggskipmodeller: Xperia XZ1 og Xperia XZ1 Compact, i tillegg til Xperia XA1 Plus i øvre mellomklasse. Samtlige modeller vil bli tilgjengelig i løpet av høsten 20173.

Xperia XZ1 byr på en rekke premiumfunksjoner som bygger på avansert Sony-teknologi, slik som kamerasystemet Motion Eye™, HDR 5.2-tommers Full HD-skjerm og Hi-Res Audio.

En ny og banebrytende funksjon er 3D Creator, Sonys Mobiles unike løsning for rask og enkel scanning av 3D-objekter. Her får du mange lekne valgmuligheter, blant annet å lage egne avatarer som kan brukes sammen med kameraets AR-funksjon, lage live-bakgrunner, dele 3D-ikoner i sosiale medier eller sende det videre til en 3D-printer for å lage minneverdige figurer.

Xperia XZ1 Compact har en kompakt 4.6-tommers skjerm, men like fullt premium-funksjoner som Motion Eye camera, Hi-Res Audio og 3D Creator. Mobilen har i tillegg et nytt supervidvinkelkamera på forsiden som utvider synsfeltet til 120 grader.

Både Xperia XZ1 og Xperia XZ1 Compact har den nye Qualcomm Snapdragon 835 Mobile Platforms som gir høyhastighets internettilkobling4 og rask og effektiv ytelse.

Den nye Xperia XA1 Plus kan blant annet skilte med et førsteklasses 23-megapikselkamera, 5.5-tommers Full HD-skjerm og imponerende lyd. Batterikapasiteten er i tillegg svært god, takket være det store 3430 mAh-batteriet.

*3: Availability will differ by country or regions.

*4Xperia XZ1 offers up to 1Gbps based on Gigabit Class LTE Cat16, XZ1 Compact offers up to 800Mbps based on Cat15, dependent on market availability and compatible network.

4K hjemmekinoprojektorer

Sony utvider også sitt tilbud av hjemmekinoprojektorer med støtter for 4K HDR, med lanseringen av tre nye modeller som tar i bruk Sonys egne 4K SXRD paneler5. Den kompakte6 VPL-VW760ES har blant annet en innebygget laserlyskilde, gjenskaper naturtro lyd, og byr på bilder med høy kontrast som viser flotte 4K HDR-bilder selv i de mørkeste og lyseste scenene.

I tillegg lanseres VPL-VW360ES, som har en funksjon som tilpasser bildekvaliteten etter forskjellig typer innhold, samt toppmodellen VPL-VW260ES som gir deg tilgang til altoppslukende og ekte 4K HDR-bilder.

*5: Native 4K SXRD panels refer to organic 8.85 megapixel (4,096 horizontal x 2,160 vertical) panels.

*6: Dimensions of the VPL-VW760ES (width x height x depth, mm): 560 x 223 x 496 (not including protruding parts).

Seed Acceleration Program (SAP)

Sony vil også introdusere flere produkter og tjenester som har sitt utspring fra Seed Acceleration Program (SAP), slik som leketøyplattformen toioTM og smartbedriftstjenester fra Nimway, som er det første selskapet med opprinnelse fra SAP Europe7. Nimway benytter seg av Sonys unike teknologi for innendørsposisjonering, og gjør det mulig for brukerne å finne veien raskt og enkelt til riktig møterom. I tillegg kan de se hvilke møterom som er ledige til enhver tid, eller i hvilket en kollega befinner seg i via en mobil-app. Tjenesten vil etter hvert lanseres i store deler av Europa.

*7: SAP Europe is the European operation of the Seed Acceleration Program, which was established in April 2014 to fast-track promising new business ideas proposed by Sony employees into full-fledged businesses. SAP Europe began in April 2016 and is headquartered in Lund, Sweden. Two auditions have been conducted as of the end of August, 2017.

Spill og nettverkstjenester

PlayStationVR (PS VR) er en Virtual Reality-løsning som tar PlayStation4 til det neste nivået når det gjelder altoppslukende spillopplevelser. Dette vises også frem på Sonys stand på årets IFA. De besøkende får muligheten til å prøve mye nytt VR-innhold, slik som Farpoint. I dette spillet får spillerne prøve en ny våpen-kontroller kalt PS VR Aim Controller som brukes til å sloss i en utenomjordisk verden, hvor de må finne veien hjem gjennom å slå tilbake mot et angrep fra fiendtlige livsforme

• ifa2017
  • tv