Michael Traub blir ny styreleder i STIHL

Michael Traub blir ny styreleder i STIHL

Michael Traub blir ny styreleder i STIHL AG, som er det selskapet styret er en del av. 1. februar 2022 avløser Traub dr. Bertram Kandziora, som går av med pensjon når styrekontrakten hans går ut etter nesten seksten år.

Michael Traub blir styreleder etter dr. Bertram Kandziora når sistnevntes styrekontrakt går ut. I den forbindelse går dr. Bertram Kandziora av med pensjon.

– Vi er svært glade for rekrutteringen av Michael Traub med all sin erfaring og kompetanse til posten som styreleder i vårt familieeide selskap. Michael har ikke bare omfattende erfaring med å håndtere store forretningsenheter globalt, han tar også med seg stor kunnskap om produkt- og salgssegmentet, IT, smarte løsninger og om start-up, sier dr. Nikolas Stihl, styreleder i STIHL Advisory and Supervisory Board.

Michael Traub tilbrakte to tiår med Bosch-gruppen og jobbet på ulike steder i Tyskland og Asia samt i  Sør- og Nord-Amerika. Etter seks år som adm.dir. og styreleder for Bosch Siemens Home Appliances North America overtok han ledelsen for Serta Simmons Bedding, LLC i USA i 2014 og ble senere adm.dir. for Plum, Inc.

– Både hele familien Stihl og STIHL Advisory and Supervisory Board vil rette sin dypeste takk til vår avgående styreleder, dr. Kandziora, for hans enestående arbeid med en bærekraftig vekst for STIHL-gruppen gjennom de siste 20 årene. Under ledelse av dr. Kandziora har STIHL utvidet produktporteføljen og tredoblet inntektene fra 1,5 milliarder euro til 4,6 milliarder euro på slutten av fjoråret, samt økt personalstyrken fra 6950 ansatte til 18 200. Hans anstrengelser og arbeidsmetoder var avgjørande faktorer for å etablere selskapets nåværende posisjon som globalt ledende, sier dr. Nikolas Stihl.

Dr. Bertram Kandziora kom til selskapet 2. februar 2002 som styremedlem med ansvar for produksjon og materiale. Senere ble han talsmann for styret 27. mars 2003 og deretter styreleder 1. juli 2005.

Ønsker du mer informasjon, kan du kontakte:
Emma Birgersson, PR- & kommunikasjonsansvarlig STIHL Norden,
+46 (0)73-736 23 14, emma.birgersson@stihl.se.

STIHL leverer maskiner og produkter for hage, skog og grøntområder. Via sertifiserte forhandlere tilbyr vi blant annet batteridrevne hagemaskiner som robotgressklippere, hekksakser og gresstrimmere, samt høytrykksvaskere, motorsager, ryddesager og smarte løsninger for både privatpersoner og profesjonelle brukere. STIHL er et globalt konsern med kvalitet og sikkerhet som motto, og vi arbeider for å bidra til en mer bærekraftig fremtid. Konsernet har rundt 20 550 ansatte, og hadde en omsetning på 5,49 milliarder euro i 2022. Det nordiske hovedkontoret ligger i Sverige, med virksomhet i Norge, Danmark og Finland. Les mer på www.stihl.no.

Pressekontakt PR og kommunikasjonssjef STIHL Norden +46 73 736 23 14