VERDENS KAHLES FØRSTE K328i - EN NY ÆRA AV TAKTISKE RIFLESKOPE

VERDENS KAHLES FØRSTE K328i - EN NY ÆRA AV TAKTISKE RIFLESKOPE

Da det første konkurranse- og taktiske kikkertsiktet fra KAHLES ble lansert i 2007, var de spesifikke kravene og standardene tilsvarende som for kikkertsikter for jakt. Det er grunnen til at disse spesialproduktene var basert på et jaktkikkertsikte, optimert for å passe til de spesifikke tekniske brukskravene.

Siden den gang har mye endret seg med hensyn til brukeradferd og produktkrav, og i løpet av de siste årene har KAHLES hatt stor suksess med en rekke regelmessige produktforbedringer innen taktisk skyting og sportsskyting. Dette er spesielt på grunn av produkter som K624i, K318i og K525i. Alle disse ble utviklet med sikte på å gjøre det mulig for ambisiøse sportsskyttere å fokusere kun på det vesentlige i konkurransen, slik at de kan prestere på sitt beste.

Nå i 2024 er imidlertid tiden inne for KAHLES til å presentere en ny epoke innen taktiske kikkertsikter. På samme måte som Karl Robert Kahles gjorde det til sitt mål for 126 år siden å ikke forbedre eksisterende produkter, men å bryte ny grunn. Denne tankegangen gjorde det mulig for ham å designe og lykkes med å selge det aller første kikkertsiktet som er likt de vi kjenner i dag.

I løpet av de siste årene med intensiv utvikling, og med hjelp fra de dyktigste folkene hos KAHLES, har selskapet nok en gang lyktes i å bryte ny grunn og nå en ny milepæl. For første gang i selskapets historie er en helt ny teknisk plattform utviklet spesielt for å oppfylle kravene til moderne sports- og taktiske kikkertsikter, med retikkelen i det første fokusplanet. Dette har omdefinert grensene for hva som er teknisk mulig, og gjort det som en gang var umulig, til en realitet.

Resultatet er den banebrytende nye generasjonen optisk design i K328i, som gir en hittil uforlignelig visuell opplevelse når det gjelder høypresisjonskikkertsikter med et 40 %* videre synsfelt, 8x zoom med kompromissløs høy bildekvalitet – uten begrensninger – over hele justeringsspekteret, samt en mer komfortabel øyeplassering enn noensinne. Den andre nye modellen på denne revolusjonerende tekniske plattformen, K328i DLR, er forskjellig fra K328i, da den er utstyrt med en spesiell DLR-forhøyning (100 klikk per omdreining), inkludert EasyRead-tårnets bokstavering, og det har blitt spesielt optimert for høyhastighetskonkurranser med dynamisk lang avstand. Den er tilgjengelig med de nye SKMR+- og SKMR4+-retiklene, utviklet og optimalisert for kravene til sportsskyting. Dette bringer nå SKMR4-retikkelen, som allerede er tilgjengelig på andre modeller, til det revolusjonerende store synsfeltet til de nye K328i. Den nye SKMR+ ble designet sammen med oppfinneren Shannon Kay for å være enda mer presis med å oppfylle kravene til dynamiske skytedisipliner, for eksempel PRS og DLR. De etablerte og opplyste AMR- og MSR2/Ki-retiklene i det første fokusplanet er også tilgjengelig på K328i.

K328i er enda en banebryter, akkurat som Karl Robert Kahles’ TELORAR-kikkertsikte var i 1900. Det gir maksimal presisjon, nøyaktighet for gjentatt gode resultater, og unik håndtering for maksimal nøyaktighet. Begge K328i-modellene vil være tilgjengelige hos spesialistforhandlere fra mars 2024.

PRODUKT HØYDEPUNKTER K328i

- Revolusjonerende optisk design med 40 % bredere synsfelt* og en eksepsjonell øyeplassering
- 8 x zoom med perfekt optisk ytelse over hele justeringsområdet
- Sidevindjustering til venstre eller høyre med TWIST GUARD-rotasjonsbeskyttelse
- Patentert parallaksejustering integrert i topptårnet (20 m til ∞)
- Absolutt pålitelig nøyaktighet for gjentatt gode resultater, og tydelig definerte klikk
- Presist opplyst retikkel i 1. fokuspla

PRODUKT HØYDEPUNKTER K328i DLR
- 8x zoom med perfekt optisk ytelse over hele justeringsområdet
- Sidevindjustering til venstre eller høyre, patentert parallaksejustering integrert i topptårnet
- 100 klikk per rotasjon – absolutt pålitelig nøyaktighet for gjentatt gode resultater og tydelig definerte klikk
- Tårnet har ekstra store bokstaver for enkel og rask avlesning
- Presist opplyst retikkel i 1. fokusplan

Bilder med høy oppløsning er tilgjengelig i nyhetsrommet (KAHLES: News) på nettstedet vårt.

Veil. Prise inkl. moms NOK 44.800,-