Trademax butikksuksess fortsetter i Trondheim - åpner største butikken i Norden

Trademax utvides igjen på butikkfronten. I morgen den 27/1 slår man opp portene til den andre butikken i Norge og denne gangen det er Trondheim sin tur. Butikken ligger i Lade Arena og blir Nordens største Trademaxbutikk.

Etter sukessåpningen av den første butikken i Norge 2021 er forventningene på den kommende åpningen høye. I mai i fjor stod butikken i Billingstad, Oslo klar og det ble en minnerik premiereåpning med en fantastisk mottakelse som også bød på salgsrekord. Suksessen i Oslo har gjort at Trademax har valgt å akselerere butikkutvidelsen i Norge og det avsløres at butikken i Trondheim ikke vil være den eneste åpningen i 2022. Tobias Höglind, Head of Retail, forteller om hvorfor valget falt på akkurat Trondheim:

- Vår ambisjon er å utvide med butikker i de største byene i Norge. Ettersom Trondheim er den tredje største byen, føles det som et klart valg. Vi ser dessuten en stor etterspørsel online i akkurat Trondheim, noe som selvfølgelig også ligger til grunn for vår etableringsplan.

Butikken i Trondheim ligger i Lade Arena og kommer til å bli Nordens største Trademaxbutikk. Med et areal på i overkant av 1.700 kvm ser Trademax frem til å kunne vise frem et enda større vareutvalg enn i de eksisterende butikkene. Tobias forteller videre:

- Vår forretningsidé er å tilby produkter til de absolutt beste prisene på markedet, uten at det går på bekostning av kvaliteten. Vi vil tilby kundene alt for hjemmet og med et sortiment på over 200 000 produkter er valgmulighetene nesten uendelige. I våre butikker fokuserer vi hovedsakelig på de største produktgruppene; sofaer, senger, spiseplasser, hagemøbler og spabad. Med hjelp av personalets kompetanse kan vi tilby en personlig handleopplevelse hvor kunden får hjelp til å finne akkurat sine perfekte møbler til hjemmet.

I morgen, 27/1, er det endelig tid for å åpne portene til den nye butikken. Premiereåpningen som varer helt fra torsdag til lørdag kommer til å være korona-tilpasset og tilbyr alt fra unike tilbud til goodiebags.

- Helsen og sikkerheten til våre kunder og ansatte er vår høyeste prioritet. Vi følger kommunens anbefalinger angående Covid-19 for å gjøre åpningen så trygg som mulig. Nå ser vi frem til nok en storslått premiere og ønsker våre kunder i området hjertelig velkommen til Nordens største Trademax-butikk, avslutter Tobias stolt og forventningsfullt.

• Entreprenørskap

• butikkåpninger

• Sør-Trøndelag

Home Furnishing Nordic er en av Nord-Europas største e-handlere innen møbler og innredning, der onlinebutikker som bl.a. Trademax, Chilli och Furniturebox inngår. Home Furnishing Nordic er en del av BHG Group, som er den største online aktøren innen forbrukerhandel i Norden. Gruppen, som i 2020 omsatte for mer enn 9 milliarder kroner, er notert på Nasdaq Stockholm, har over 100 destinasjoner på nettet, mer enn 70 showrooms og over 800 000 unike produkter som til sammen utgjør et komplett tilbud innen DIY, fritidsprodukter, møbler og interiør.

Simon Bengtsson

Pressekontakt Retail Manager Trademax +46 702 526 741