Storslått premiere - Trademax åpner sin første butikk i Norge

Nå er dagen her. I morgen åpner Norges mest rask voksende, online møbelbutikk sin første fysiske butikk i Osloområdet.
Butikken kommer til å gi våre kunder i Stor-Oslo muligheten til å oppleve våre møbler på flere måter enn bare visuelt via nettet, sier Tobias Höglind, Head of Retail. Varemerket Trademax tilhører Home Furnishing Nordic som er Nordens største e-handel innen møbler og innredning.

Å frakte møbler hjem fra en butikk er både ulempelig og vanskelig. Derfor blir det mer og mer populært å handle møbler på nettet med hjemlevering. I dag gjøres hvert fjerde møbelkjøp online, ifølge informasjon fra Orvesto. Til tross for dette er ønske om å kunne klemme og kjenne på møblene før man bestemmer seg, stort. I tråd med utvikling av e-handel har Trademax vokst seg sterkere i Norge de siste årene, og en fysisk butikk har lenge vært etterspurt av norske kunder.

- Butikken kommer til å gi våre kunder i Stor-Oslo muligheten til å oppleve våre møbler på flere måter enn bare visuelt via nettet, sier Tobias Höglind, Head of Retail.

Til tross for at den nye butikken er 1200 kvm i størrelse, kan langt fra alle møbler få plass. Det vil bety litt over 200 møbler per kvadratmeter, ettersom Trademax har over 200 000 produkter i sitt sortiment.

- Vi er ikke en stablebutikk. I stedet fokuserer vi på å tilby kunden en personlig shoppingopplevelse. Vårt kompetente personale hjelper kundene våre med å finne den rette i vårt store sortiment, dvs. de perfekte møblene basert på deres behov, sier Tobias Höglind.

Det blir en storslått, men covid-tilpasset premiereåpning for å feire den første butikken i Norge. Ekstra rabatter på hele sortimentet, gratis levering hjem og goodiebags er bare noen av festlighetene som er lovet.

- Helsen og sikkerheten til våre kunder og ansatte er vår høyeste prioritet. Vi følger kommunens anbefalinger angående Covid-19 og har iverksatt en rekke tiltak for å gjøre åpningen så trygg som mulig, sier Tobias Höglind.

I morgen er endelig dagen her. Dørene åpner kl. 10.00 på Billingstadsletta 16 i Billingstad.

• Entreprenørskap

• butikkåpninger

• Oslo

Nordens største møbelbutikk på nett med flere enn 250 000 produkter og over 600 000 fornøyde kunder.

Pressekontakt Retail Manager Trademax +46 702 526 741