Trademax trosser konkurranse - åpner ny butikk i Bergen

Etter de vellykkede åpningene i Oslo og Trondheim, er turen nå kommet til Bergen. I morgen 24. mars klippes snora til den nye butikken i Åsane. Til tross for sterk konkurranse i området, er Trademax trygge på valg av både beliggenhet og konsept.
- Vi vet at man ikke vil betale mer enn nødvendig når man møblerer hjemmet sitt. Vi ser frem til å kunne tilby kundene i Bergen det, sier Tobias Höglind, Head of Retail.

Etter to tidligere vellykkede åpninger i Norge er Trademax nå klar for sin tredje. I mai i fjor sto den første butikken på Billingstad, Oslo ferdig og så sent som i januar i år ble den andre butikken i Trondheim åpnet. Åpningen i Oslo bød på salgsrekord uten like. Derfor var det med både stolthet og lykke at man kunne fastslå at Trondheim også kunne føres inn i rekordboka - denne gangen med nok en rungende salgs- og besøksrekord!

- At vi slo både salgs- og besøksrekord i Trondheim føles helt fantastisk! Og at vi i tillegg klarte dette på bare tre dager og ikke fem som våre tidligere premiereåpninger har vart, er noe vi ikke engang turte å drømme om, sier Tobias Höglind, Head of Retail.

Nå er det på tide igjen. I morgen, 24. mars, åpner den 1 200 kvm store butikken i møbelmekkaet Åsane, Bergen. Trademax blir den sjette møbelaktøren på handelsområdet, men man frykter ingen konkurranse.

- Vi ønsker å utvide med fysiske butikker i de 7-8 største byene i Norge. Siden Bergen er den nest største byen, har det vært åpenbart allerede fra start. Da muligheten for dette lokalet i Åsane dukket opp føltes det helt riktig. Når det gjelder konkurransen, ønsker vi den velkommen. Jo flere spillere i området jo bedre. Vi ønsker å være der kundene er og vi er veldig trygge på konseptet vårt, sier Tobias Höglind.

I tillegg forteller Tobias Höglind om at mottakelsen av de tidligere butikkåpningene fra de norske kundene har gått over all forventning. Begge butikkene er og har vært godt besøkt siden starten og mange kunder reiser langt for å komme og handle. Dette i kombinasjon med Nordens største utvalg av møbler på nett i ryggen, gjør det helt forståelig at Trademax føler seg trygg på sitt konsept og kundetilbud.

- Vår forretningsidé er å tilby produkter til de absolutt beste prisene på markedet, uten å ofre kvaliteten. Vi vil tilby kunden alt til hjemmet og med et sortiment på over 200 000 produkter er valgmulighetene så og si uendelige. I våre butikker fokuserer vi først og fremst på de største produktgruppene; sofaer, senger, spisegrupper, hagemøbler og spabad. Ved hjelp av personalets kompetanse kan vi tilby en personlig handleopplevelse, hvor kunden får hjelp til å finne sine perfekte møbler til hjemmet, sier Tobias Höglind.

I morgen 24. mars kl 10.00 klippes båndet til den nye butikken. Premiereåpningen pågår fra torsdag til lørdag og byr på unike tilbud, goodiebags og en spennende konkurranse. Tobias Höglind avslutter med å si at de gleder seg til en festlig åpningshelg, og at de i fremtiden vil bidra til at kunder i Bergen og omegn ikke betaler mer enn nødvendig når de innreder hjemmet sitt.

• Entreprenørskap

• butikkåpninger

• Hordaland

Home Furnishing Nordic er en av Nord-Europas største e-handlere innen møbler og innredning, der onlinebutikker som bl.a. Trademax, Chilli och Furniturebox inngår. Home Furnishing Nordic er en del av BHG Group, som er den største online aktøren innen forbrukerhandel i Norden. Gruppen, som i 2020 omsatte for mer enn 9 milliarder kroner, er notert på Nasdaq Stockholm, har over 100 destinasjoner på nettet, mer enn 70 showrooms og over 800 000 unike produkter som til sammen utgjør et komplett tilbud innen DIY, fritidsprodukter, møbler og interiør.

Pressekontakt Retail Manager Trademax +46 702 526 741