Broiler feirer dobbel platina med ny musikkvideo

DJ- og produsentduoen Broiler har sluppet ny musikkvideo til en av årets største hits og feirer med det at "Rays of Light" er dobbelt platina.

Broilers forrige singel "Rays of Light" som ble sluppet i sommer ligger fremdeles blant de ti mest streamede norske låtene og denne uken feirer de dobbelt platina med å gi ut en helt ny musikkvideo.

Ideen til musikkvideoen utviklet guttene sammen med videoregissør Christian Schüssler.

- Jeg var allerede stor fan av Broilers nye musikalske rening da vi fikk forespørsel om å gjøre en video for "Rays of Light". Umiddelbart ønsket vi å gjøre en video som virkelig reflekterte låtas feel og sound og tematikken ga seg selv ganske tidlig. "Rays of Light" valgte vi å tolke gjennom soloppgangen og lysets betydning hos mennesket og overgangen fra det som er mørkt og tungt til ny dag med ny energi og nye mjuligheter, forteller Schüssler.

Broiler ligger denne uken på førsteplass på Spotify med den nye singelen "Wild Eyes ft. RAVVEL" og allerede på fredag slipper de høstens andre singel "For You ft. Anna Bergendahl". De er også bekreftet til å opptre på Spellemannsprisen den 17. januar i Stavanger Konserthus.

Mikkel Christiansen og Simen Auke i Broiler gjorde seg først kjent gjennom en serie YouTube-hits i 2012 og har allerede i starten av tjueårene blitt Norges største kommersielle DJ-fenomen med over 100 millioner streams i Spotify. I 2013 ga de ut to album som gjorde de fortjent til to Spellemanns-nominasjoner samt prisen for "Årets Artist" under norske NRJ Awards i 2013. Deres siste singel "Rays Of Light" ble sluppet i sommer og har akkurat gått dobbel platina. Denne måneden er guttene endelig klare med to nye singler. "Wild Eyes ft. RAVVEL" ble sluppet mandag 10. november og fredag 28. november følger andre singel "For You ft. Anna Bergendahl".

Følg Broiler Spotify og Facebook

• Kunst, kultur, underholdning

• universal music norge
  • broiler
  • dj broiler
  • simen auke
  • mikkel christiansen
  • rays of light
  • christian schüssler
  • sky agency
  • for you
  • anna bergendahl
  • ravvel
  • wild eyes
  • thea landehagen gulbrandsen

Om Universal Music

Universal Music AS er verdens og Norges største musikkselskap og representerer blant annet artister som U2, Rolling Stones, Eminem, Lady Gaga, Rihanna, a-ha, Sissel Kyrkjebø, Odd Nordstoga, Bernhoft, Gabrielle mm.

Universal Music Group er operative i 59 land som representerer lablene A&M/Octone, Decca, Def Jam Recordings, Deutsche Grammophon, Disa, Emarcy,Fonovisa, Geffen Records, Interscope Records, Island Records, Lost Highway Records, Machete Music, MCA Nashville, MercuryNashville, Mercury Records, Polydor Records, Motown, Universal Music Latino, Universal Republic og Verve Music Group.

Thea Landehagen Gulbrandsen

Pressekontakt Promoansvarlig Lokal avdeling +47 22 54 14 40