Verisure-appen har vunnet en pris i prestisjetunge Red Dot Design Awards 2023.

Verisure-appen vant internasjonal designpris

Verisure-appen har vunnet en pris i prestisjetunge Red Dot Design Awards 2023. Det er selskapets første pris for et digitalt produkt i denne internasjonale designkonkurransen.

Red Dot Design Awards har røtter helt tilbake til 1955, og er anerkjent som en prestisjetung og viktig internasjonal designkonkurranse innen produktdesign og -kvalitet. Designkonkurransen har tre kategorier: «Product Design», «Brands & Communication Design» og «Design Concept».

Det er automatiseringsfunksjonen i Verisure-appen som nå har vunnet en pris i kategorien «Brands & Communication Design», med tilhørende anerkjennelse for fremragende produktdesign og -kvalitet. Verisure har vunnet Red Dot Design Awards flere ganger, sist i vår for kameradetektoren GuardVision™, men dette er selskapets første pris i kategorien «Brands & Communication Design».

– Dette er enda en fantastisk anerkjennelse av vårt entusiastiske og dedikerte team som jobber med industriledende produkt- og tjenestedesign. Som Norges ledende alarmselskap med 35 års erfaring, vet vi hvor viktig design er for at det skal være enkelt og nyttig for kundene våre å benytte alarmsystemet daglig. Innovasjon ligger i vårt DNA, og derfor er det en hovedprioritet for oss å designe brukervennlighet, sier Anders Boger, administrerende direktør i Verisure Norge.

FAKTA:

Verisure-appen gir kundene full kontroll over alarmsystemet, uansett hvor man er. Appens automatiseringsfunksjon ble relansert tidligere i år, med en ny og forbedret brukeropplevelse. Automatiseringer er en funksjon som gjør det enklere for kundene å sette opp automatiske rutiner for alarmen i appen – rutiner som er tilpasset den enkeltes hverdag.