Birgit Skarstein blir en del av Team Visa for Norge i forkant av OL og de Paralympiske leker i Paris 2024

Med mindre enn ett år igjen til OL og de Paralympiske leker i Paris 2024, ønsker Visa, en verdensleder innen digitale betalingsløsninger, å presentere Birgit Skarstein som en del av Team Visa.

Visa er verdensledende innen digitale betalinger, og har vært stolt partner for de Olympiske og Paralympiske leker som leverandør av verdensomspennende betalingsteknologi i nesten 40 år. Visa var den første globale sponsoren for International Paralympic Committee (IPC), og har sponset alle Paralympiske leker siden 2002.

"Vi er glade for å ønske Birgit Skarstein velkommen til Team Visa. Vi mener at det å sponse fremragende idrettsutøvere ikke bare bidrar til å løfte utøvernes karrierer, men også viser hva Visa-merkevaren står for. Disse idrettsutøverne presser grensene hver dag i alt de gjør," sier Philip Konopik, regionssjef for Norden og Baltikum hos Visa. «Team Visa-utøvere utgjør en del av kjernen vår, og vi gleder oss til å heie dem frem i deres jakt på olympisk og paralympisk gull i Paris.»

"Jeg gleder meg til å bli en del av Team Visa som ambassadør i forkant av OL og de Paralympiske leker i Paris 2024. For meg som lever og ånder for laget, føles det godt å vite at jeg har en merkevare som Visa, som kontinuerlig viser sitt engasjement for inkludering, i ryggen», sier Birgit Skarstein. Skarstein er profesjonell roer, og konkurrerer i PR1 singelsculler-klassen.

Team Visa har styrket olympiske utøvere siden 2000

Utøverprogrammet til Team Visa har siden år 2000 støttet mer enn 600 olympiske og paralympiske utøvere verden over. Utøverne blir valgt ut ifra idrettsprestasjoner, samfunnsengasjement og hvor godt verdiene til utøverne harmonerer med Visa sine verdier, inkludert mangfold og inkludering. Programmet har som mål å gi utøvere verktøyene, ressursene og støtten de trenger for å lykkes både på og utenfor banen. Disse talentfulle profilene har gjentatte ganger demonstrert sin standhaftige dedikasjon til sine respektive idretter, og har allerede nådd utrolige milepæler i sine karrierer.

Birgit Skarstein er blant de 118 utøverne som blir en del av Team Visa. Det blir den største gruppen håpefulle olympiske og paralympiske utøvere i programmets historie, og den mest mangfoldige. Årets Team Visa representerer nå mer enn 60 markeder og 40 idretter.

Den 31. oktober 2023 samlet Team Visa-utøvere fra hele verden seg på Team Visa Summit i Paris for en to-dagers, utøverledet Master Class. Fokuset var på merketilhørighet og støtte til utøverne i å formidle egne historier som en del av skaperøkonomien.

Mediekontakt

Kommunikasjonssjef for Norden og Baltikum

Louise Lindblom

lindblol@visa.com