Ny singel ute fra LAUREN

Ny singel ute fra LAUREN

Etter snart ett år med fullt fokus i studio og på å fullføre VGS, er LAUREN klar for å ta artistkarrieren til et nytt nivå. Fredag 2. oktober gir hun ut sin fjerde singel – «I’m Good». Låten handler om å være ung og fri, og beskriver det nye stadiet i livet hennes. «Det føles så utrolig deilig å gi ut musikk igjen, og det har aldri føltes mer riktig før nå. Jeg er superklar for alt som ligger i vente for meg», sier den spente 19-åringen.

I slutten av 2018 signerte norsk-cubanske Lauren Holmen sin første platekontrakt, og kun et par måneder senere kom debutsingelen «Slave». Kort tid etter fulgte singelen «Look At Me Now», en andresingel som etablerte at det unge talentet har mange strenger å spille på. Deretter fulgte låta «Ensom» som var den offisielle VGlista-låta 2019, og som artisten skrev med hjelp fra over 30 000 norske barn og unge.

Noen måneder senere, og etter kun et knapt halvår som artist kom forespørselen som hun aldri hadde ventet seg. Den britiske multi-prisvinnende grime-artisten Stormzy ville ha med det norske talentet på en remix av sin nr 1 hit «Vossi Bop» (mer om dette her). Noe LAUREN selvsagt takket ja til.

Kort oppsummert var det første året hennes som artist svært innholdsrikt, og nå er hun klar for fortsettelsen. Det siste året har hun brukt på å hente inspirasjon til det nye materialet som vi nå skal få en smakebit av. Første låt ut er «I’m Good» som hun har laget sammen med Nicolay Øverland, Thomas Eide og Therese Knopp.

«I’m Good» er en ordentlig feel-good låt, og selv om LAUREN kan føle litt på presset på å måtte finne den store kjærligheten, gifte seg, få barn og starte et relativt normalt A4-liv, synger hun om hvor deilig det er å være ung og fri.

«’I’m Good’ handler om å ha det bra med kun seg selv. Å ikke trenge noen andre for å føle lykke, men at jeg har det bedre på egenhånd. Denne låten handler rett og slett om å være ung og fri»

Lytt til låta her!