Hvilke vitaminer bør man ta?

Blogginnlegg -

Hvilke vitaminer bør man ta?

Du kan ikke unngå å få det med deg. Alt har blitt personlig. Uansett om det gjelder et par tilpassede Nike-sko, personlig anbefalte Netflix-dokumentarer eller enheter som både sporer hvor du går og hvordan du har det. Og ikke minst restauranter som prøver å tilfredsstille alle diettbehov. «Kraften til meg»-perioden er et kjennetegn på nåtiden, og vi har blitt utforskende, erfarne shoppere som ikke kan presses til å velge løsninger som passer for alle. Spesielt ikke når det gjelder det vi får inn i kroppen.

Det er på tide å gjøre det personlig. Og ja, det gjelder kosttilskuddene dine også.

Den personlige handleopplevelsen er her, og det er en trend som er kommet for å bli. En undersøkelse i USA fra 2018 om forbrukeratferd viste at 80 % av oss er mer tilbøyelige til å kjøpe produkter som er markedsført for å dekke de individuelle behovene våre1, og det er en endring som er symptomatisk. Spørsmål som «hvilke vitaminer bør man ta?», kan ikke lenger besvares med upersonlige reklametekster. Vi har blitt overveldet av irrelevante, generiske markedsføringsmeldinger for lenge og er praktisk talt programmert til å ikke stole på merkevaresjargong. Nå for tiden gjennomskuer de fleste av oss salgsargumenter fra ekspeditører og sørger for at kjøpene våre godkjennes av noen med meninger vi stoler og setter pris på. Det kan være en onkel, kjæreste, Instagram-profil, TV-personlighet eller TikTok-skaper.

Den direkte, personlige handleopplevelsen er kommet for å bli

Nå begynner merkevarer i alle markeder å kutte ut grossister og forhandlere til fordel for å snakke – og selge – direkte til oss, de verdifulle kundene. Nike er en av de ledende merkevarene som gjør denne tilkoblingen, og det multinasjonale konsernet leder nå an trenden (eventuelt løper i forveien for den!)2 bort fra den tradisjonelle handleopplevelsen ved å selge stadig flere av produktene sine i dedikerte kanaler utenfor forhandlere.

Dette er ikke et moderne fenomen. Personlig shopping har vært grunnlaget til forretningsmodellen med direktesalg siden lenge før ankomsten av Internett. Med mer enn femti år innen alle markeder og sektorer anses direktesalg nå som den raskest voksende distribusjonsmetoden i verden3, klar til å bli en gigant som blir større enn alle andre handletyper. Hva er hemmeligheten? Å styre unna anonyme forhandlermiljøer og tilby produkter og tjenester fra salgsrepresentanter i en troverdig gruppe som føles oppriktig og personlig. Og nå, i digitaliseringsalderen, er samme personlige service tilgjengelig på nettbaserte handleplattformer med et enkelt tastetrykk. Denne endringen er spesielt viktig innen helse og velvære da veien til velvære er en veldig personlig reise.

Hvilke kosttilskudd bør man ta? Når generiske kombinasjoner ikke er nok

Vi blir bombardert av markedsføringsmeldinger om hva vi bør spise for å gå ned i vekt, og hvordan vi bør trene for å bli sunne og fornøyde. Valgene er overveldende og praktisk talt umulige å komme gjennom, noe som gir oss det evige spørsmålet: «Kommer dette til å utgjøre en reell forskjell for kroppen min og livet mitt?»

Vi blir også stadig med klar over at moderne mat ikke er nok til å gi oss nødvendige vitaminer og mineraler. Derfor er det nå intenst fokus på hvor maten kommer fra, samt næringsinnhold, noe som har gjort konseptet ernæring til noe vanlig. Nå har det for mange av oss blitt en daglig rutine å bruke kosttilskudd i dietten. Men siden alle har forskjellige kropper, kan det være en veldig dyr og meningsløs opplevelse å bare gå til en helsekostbutikk og velge en hvilken som helst pakke med en generisk kombinasjon av vitaminer. Beste kosttilskudd for én person, er ikke nødvendigvis det beste for en annen. Kosttilskudd må tilpasses etter personlige dietter og vaner, basert på de spesifikke livsstilene, behovene og preferansene våre – for hva gjør vitaminer med kroppen?

Natur, vitenskap og teknologi hjelper deg

Alt vi får i oss, prøver å tilfredsstille de individuelle behovene våre, og det gjelder også det vi spiser. Akkurat som vi er langt fra tiden da alle samlet seg foran TV-en om kvelden og måtte se det som ble vist, trenger vi ikke lenger å nøye oss med generiske kosttilskudd som kanskje eller kanskje ikke er gode nok. Dette er perioden med personlig ernæring der natur, vitenskap og teknologi samarbeider for å vise hvilke kosttilskudd vi trenger, basert på individuelle nivåer for å administrere vår generelle helse og velvære4. Det er en helsetrend som har blitt en virtuell og global bevegelse. En naturlig utvikling av de stadig økende, helsebevisste og veldig personlige behovene våre som definerer perioden vi lever i.

Pionerene innen testbasert personlig ernæring

Så hvordan kan vi fokusere på den beste tilnærmelsen til ernæring for oss selv? Det finnes en rekke sofistikerte, tilpassede ernæringsanbefalinger på markedet nå, som tilbyr genetisk testing, blodanalyse og andre metoder for å gi tilpassede diett- og ernæringsråd. Zinzino er et globalt selskap innen direktesalg fra Skandinavia som allerede har gjort dette i flere år. Ved å jobbe med ny vitenskap innen farmakoernæring i nesten et tiår anses de som pionerer innen testbasert ernæring og leverer vitenskapelig beviste kosttilskudd som tar helse og velvære til helt nye, individuelle nivåer og inn i fremtiden.

En trinnvis tilpasset plan mot et sunnere liv

Til nå har selskapet utført nesten 550 000 vitenskapelige blodprøver på verdensbasis og har gitt folk unik innsikt om kostvanene sine og omega-6:3-balansen sin. De detaljerte resultatene fra en selvadministrert BalanceTest gir et referansemål for en trinnvis, personlig ernæringsplan der du slipper å gjette deg frem til et sunnere liv. Zinzino Health Protocol er en skreddersydd kostholdsplan tilpasset de individuelle diett- og livsstilvanene dine, med nøye utvalgte BalanceOil-produkter som forsiktig balanserer, restituerer og støtter kroppen din innenfra. Hvis du vil bli en del av helsebevegelsen deres og gjøre ernæringsbehovene dine personlige, er dette et startpunkt der du kan lese alt om de testbaserte kosttilskuddene de tilbyr, og hvordan du kan starte din personlige reise mot et sunnere liv

Pressekontakt CMO +46 72 215 85 81

Velkommen til Zinzino!

Vi er pionerer innen testet og personlig ernæring fra Skandinavia, og har et mål om å få verden tilbake i balanse – en person av gangen. Start veien til bedre helse med banebrytende forskningsbaserte løsninger som driver neste generasjons ernæring.

Västra Frölunda