2Secure förstärker inom IT-säkerhet

2Secure förstärker sitt erbjudande inom bland annat penetrationstester genom rekryteringen av Daria Konova.

Daria har en väldigt intressant bakgrund och en stor kompetens inom IT- och informationssäkerhet. Hon har en gedigen utbildning och närmare 15 års arbetslivserfarenhet som hon tar med sig till oss och vårt fortsatta arbete att höja våra kunders IT-säkerhet, säger Sang-Kjun Choe, COO på 2Secure

Daria kommer närmast från Sentor och har dessförinnan jobbat på Klarna och Spotify i Stockholm. Innan hon flyttade till Sverige jobbade hon på Kentor i St. Petersburg med kunder som Tele2 och Schibsted dessförinnan arbetade hon på Motorola och som IT-säkerhetskonsult på Radion Telecommunications.

2Secure erbjuder en arbetsplats med många kompetenta kollegor inom hela säkerhetsområdet och det ska bli spännande att arbeta med projekt inom hela säkerhetsområdet, säger Daria Konova.

Daria är utbildad inom datasäkerhet vid St. Petersburg State University of Aerospace Instrumentation i Ryssland. Dessutom har hon gått en utbildning inom penetrationstestning vid Offensive Security Online Training.

2Secure arbetar för att minska risk och bygga trygghet. Med unik kompetens och nära kundrelationer skapar vi en tryggare vardag för företag och privatpersoner, genom att utveckla och leverera skräddarsydda trygghets- och säkerhetslösningar. Med ledorden Handlingskraft, Kompetens och Pålitlighet har 2Secure sedan starten 2006 vuxit till att idag omsätta ca 115 miljoner och ha 75 anställa vid kontoren i Stockholm, Köpenhamn, Göteborg och Lund. Läs mer på www.2Secure.se