Full fart på Alexander Wetterhall

De tre senaste veckorna har innefattat mycket resande och tävlande för 2XU ambassadören Alexander Wetterhall. Han deltog i Kristianstad GP och i Kalmar GP och ligger nu totalt på en tredje plats i cupen. Alexander deltog även i det 30 km långa tempoloppet i Värnamo där han lyckades vinna loppet och snittade dessutom på nästan 49 km/h. Tävlandet fortsatte tätt inpå och Alexander körde även den 68km långa Finnmarksturen som går i de djupa skogarna i Ludvika och körde i mål som fjärde man.

Nyligen deltog Alexander i CykelVasan, i ett "short track" race över 15 minuter i Lindvallen. Han halkade efter i starten men lyckades vända det till en femte plats. Dagen efter den korta rundan var det äntligen dags för den drygt 90 km långa prövningen från Sälen till Mora.

-  Jag hade stora förhoppningar på att göra något riktigt bra och hängde med täten till det var ca 4 mil kvar att köra. Då punkterar jag bakhjulet och med iskalla händer (det var då ca 10 grader och regn) försökte jag byta slang, kommenterar Alexander.

Tyvärr innebar det ca 4 minuters försprång för de andra cyklisterna och trots jagandet fick Alexander se sig besegrad. Det blev trots punkteringen en 21a plats och endast 35 sekunder efter Johan Landström som gick segrandes ur striden.

-  Lite bitter så här i efterhand för jag hade mer än gärna sett vad jag kunde leverera. Samtidigt är det sport och allt kan hända, avslutar en revanschsugen Alexander.