A-hub genomför nyemission. Satsar på att revolutionera rekryteringsbranschen.

Inleder med för branschen unik satsning på franchise/ägande-koncept genom öppnandet av nya hubbar i Malmö och Göteborg.

Efter en nyligen genomförd nyemission växlar nu tech-bolaget A-hub upp utvecklingstakten för sina digitaliserade rekrytering- och bemanningstjänster. Tanken är att automatisera mycket av processen som därmed blir bättre och mer kostnadseffektiv. A-hubs grundare och VD Markus Wibäck utvecklar:

- Omfattande digitalisering har förbättrat lönsamheten i bransch efter bransch på 2000-talet. Att rekrytering- och bemanningsbranschen inte riktigt hängt med i den utvecklingen ger oss en gyllene möjlighet att ta stora marknadsandelar snabbt. Vi pratar inte om att bygga bort relationen mellan rekryterare, kandidater och kunder. Men det finns mycket av det som sköts manuellt idag som en välskriven algoritm klarar bättre, snabbare och givetvis billigare.

Bland investerarna som går in i A-hub återfinns grundaren av mäklarkedjan MOHV, Magnus Miramadi, tidigare VD/ordförande för Fastighetsbyrån och ordförande i Hemnet, Per Johnler samt serie-entreprenören/investeraren Stefan Hägg. Pengarna och kunnandet de tillför bolaget kommer väl till pass i utvecklingen av bolagets teknikplattform, samt en planerad expansion genom ett nyligen framtaget franchise-koncept. Först ut blir kontor i Göteborg och Malmö. Att vara lokal och nära i arbetet med kunder och kandidater, samtidigt som man förenklar och snabbar upp rekryteringsprocessen med kraftfulla digitala tjänster kommer att vara basen i A-hubs erbjudande.

- Teknik frigör tid som kan läggas på fördjupade relationer och bättre service. Det är grundtanken, berättar Wibäck. Att sedan låta fler medarbetare vara med och äga, styra och utveckla bolaget tror jag är helt rätt väg att gå för att knyta till oss de bästa medarbetarna.

Finansieringen av bolagets första fyra kontor, eller som A-hub själva kallar det, ”hubbar” ligger med i planen för den nyss genomförda nyemissionen. Tanken därefter är att växa mer organiskt även om man inte utesluter att det kan bli aktuellt med ytterligare investeringsrundor även i framtiden.

• Stockholm

A-hub, ett svenskt tech-bolag med siktet inställt på att revolutionera hur företag rekryterar.

Bolaget är en digital utmanare som utvecklar branschen i en riktning där just digitala lösningar möjliggör för företag och kandidater att matchas snabbare och med bättre kvalité, samtidigt som mer vikt och tid kan läggas på relationerna - på rätt ställen. För att möta den enorma efterfrågan på nytänk och flexibilitet satsar A-hub även på en snabb expansion genom utbyggnad av ett, för branschen, unikt franchise-koncept med fokus på den lokala närvaron.

A-hub rekryterar och hyr ut personal inom flera branscher men är speciellt nischade inom IT/Tech, Finans och Marknad/Försäljning.

Markus Wibäck

Presskontakt CEO and Founder Press 0709786202