Mathias Svensson, Johan Holm, Johanna Heleander, Farzad Golkar, Kristin Rodewald och Robert Brikic´

Effektiv startar nytt bolag i Alingsås och Vårgårda

Nu är det dags igen!

Efter snart nio år i Västsverige valde Effektiv under den tidiga våren 2022 att starta upp sin verksamhet även i Stockholm. Nu väljer man att bredda spelplanen ytterligare. Denna gång i Alingsås och Vårgårda.

En lokal laguppställning

Ny kontorschef och delägare blir Johanna Heleander. Johanna kommer närmast från rollen som näringslivsansvarig på Center of Innovation, Vårgårda och har därtill gedigen erfarenhet av entreprenörskap och att utveckla unga talanger. Tillsammans med Effektivs VD, Mathias Svensson, och Johan Holm, kontorschef Effektiv Falköping/Herrljunga, bildar ägartrion en stabil grund med stor erfarenhet och lokalkännedom.

Tillsammans med affärsområdesansvarig för Effektiv Matchning, Farzad Golkar, implementerings- och etableringschef, Robert Brikic´ samt operativ chef, Kristin Rodewald, etablerar man nu bolaget med full kraft i Alingsås och Vårgårda.

– Det är sällan man får möjligheten med en sådan stark anfallare som Johanna, som vunnit mängder med medaljer historiskt. Johannas profil och erfarenhet, där hon har varit drivande för hela näringslivet i Vårgårda, känns som en framspelning där hon petar bollen förbi målvakten. Alingsås och Vårgårda har ett starkt näringsliv med massor av starka bolag, men även mindre bolag som behöver stöttning i kompetensförsörjningen för att hitta nästa stjärna. Effektiv vill vara en del av det lokala näringslivet, men också en stöttande spelare till barn och ungdomar genom att ge de rätt förutsättningar i sitt idrottande, via sponsring. Johanna har drivet och kompetensen att styra sitt Effektiv på ett fantastiskt sätt. Hon kommer finnas där för att hjälpa alla att ta GULD varje dag, beskriver Mathias Svensson.

Stor potential i Alingsås och Vårgårda

Med taktiken klar och tajmingen säkrad, ser man nu en stor potential att skapa långsiktiga partnerskap i Alingsås och Vårgårda.

– Det känns fantastiskt roligt att få vara med i Effektivs lagbygge i Alingsås och Vårgårda, kommuner jag känner väl. Vi kommer starta upp kontor i båda kommunerna och har som mål att bli en del av det lokala näringslivet! Brist på rätt kompetens är en utmaning för många företag och organisationer och vi hoppas att vi kan bli en del av den lokala lösningen, berättar Johanna Heleander.

– Att förstå det lokala företagsklimatet och de behov som finns hos våra kunder i regionen är tillsammans med Effektivs värderingar det viktigaste för oss. Med Johannas erfarenheter från näringslivet i regionen, har vi goda förutsättningar att kunna stötta och bidra till framgång tillsammans med våra existerande och nya kunder i Vårgårda och Alingsås. Ihop med övriga Effektivkontor i närområdet skapar vi nu förutsättningar för att hitta rätt vinnare i arbetslivet och att vara en stark lokal spelare, avslutar Johan Holm.

Alingsås och Vårgårda – nu kör vi!

Sanna Johansson, marknads- och kommunikationsansvarig