Sanna Kårebrand, HR-chef på Eidar mottar utmärkelsen för bolagets starka fokus på ett hållbart arbetsliv bland medarbetarna

​Eidar får Fastigos hedersomnämnande för fokus på ett hållbart arbetsliv

Igår, tisdag, fick Eidar Fastigos hedersutnämnande, i samband med utdelningen av Fastigopriset, för vårt starka fokus på ett hållbart arbetsliv bland våra medarbetare.

Fastigopriset är ett årligt nationellt pris som ges ut av Fastigo som är fastighetsbranschens arbetsgivarorganisation.

- Det känns väldigt roligt att vi blir uppmärksammade för vårt arbete med att försöka skapa en hållbar och trivsam vardag för våra medarbetare. Det är något vi hela tiden jobbar med, säger Sanna Kårebrand, HR-chef på på bostadsbolaget Eidar, som tog emot utmärkelsen i samband med Fastigos stämma som gick av stapeln under tisdagen.

Årets tema för Fastigopriset är hållbart arbetsliv och syftar till att lyfta fram viktiga initiativ och satsningar som främjar en långsiktigt hållbar arbetsplats med en god arbetsmiljö, låg sjukfrånvaro och en hög trivsel. Faktorer som skapar förutsättningar för att fler ska vilja och kunna jobba kvar på en arbetsplats.

- Eidar får välförtjänt den här utmärkelsen för sitt kontinuerliga fokus på ett hållbart arbetsliv, säger Mona Finnström, VD på Fastigo.