Kända profiler till årets största mångfaldsseminarium

Den 1 februari är det dags för det årliga mångfaldsseminariet ”Diversity Makes the Difference” på IVA i Stockholm. Här samlas kända talare och studenter från hela landet för att diskutera frågor kring mångfald i arbetslivet. Fokus i år ligger på hur ledare kan rustas för att göra mångkulturell kompetens till en framgångsfaktor.

Mångfaldsseminariet hålls under ledning av Dilsa Demirbag-Sten, känd författare och frilandsjournalist. Årets talare är:

Per Unckel, landshövding i Stockholms län
Sasja Beslik, chef för ägarstyrning och ansvarsfulla placeringar på Nordea Fonder och en av Sveriges främsta CSR-experter
Angeles Bermudez-Svankvist, generaldirektör för Arbetsförmedlingen
Spiros Mylonopoulos, vd och koncernchef på Bergendahls
Vladimir Guala, finalist Diversity Challenge 2010

I paneldebatten efteråt medverkar även Helen Siljebrand, HR-chef på Ikea Kungens Kurva, Monica Höglind, HR-direktör på Apoteket AB och Behrang Miri, rappare, debattör, krönikör och mycket mer.

Under dagen presenteras även årets finalister i Diversity Challenge och mångfaldspriset på 10 000 kronor delas ut till den student som har bäst idéer kring ledarskap och mångfald. Diversity Challenge är en satsning där högskolestudenter med mångkulturell erfarenhet och goda akademiska meriter kvalificerar sig till ett antal praktikplatser hos svenska storföretag.

Mångfaldsseminariet äger rum den 1 februari på Ingenjörsvetenskapsakademien (IVA) på Grev Turegatan i Stockholm mellan 07.45 och 12.00.

I Diversity Challenge 2011 medverkar följande partnerföretag:
Alfa Laval, Apoteket AB, Bergendahls, Scania, SEB, Unilever, Vattenfall, Åhléns och IKEA.

Det finns fortfarande några platser kvar till seminariet!
För att anmäla dig, kontakta Märta Nord på 070-340 94 42 eller marta@lodestarcommunication.com. Det kommer att finnas möjlighet till privata intervjuer, men tiderna är begränsade och måste förbokas.

För mer information om Diversity Challenge, kontakta:
Marika Treschow, vd på Academic Search och initiativtagare till Diversity Challenge
E-post: marika.treschow@academicsearch.se

• academic search
  • alfa laval
  • arbetsliv
  • diversity challenge
  • ekonomi
  • ikea
  • marika treschow
  • mångfald
  • nordea
  • rekrytering
  • studenter
  • apoteket ab
  • bergendahls
  • scania
  • seb
  • unilever
  • vattenfall
  • åhléns

Detta är Diversity Challenge
Academic Search startade Diversity Challenge hösten 2005.
Syftet med Diversity Challenge är att öka mångfalden inom svenskt näringsliv samt att erbjuda unga akademiker med mångkulturell kompetens möjlighet till praktikplats hos Sveriges mest attraktiva arbetsgivare. För mer information, besök www.diversitychallenge.se.

Detta är Academic Search
Academic Search International är ett av Sveriges mest erfarna konsultföretag inom strategisk rekrytering och taktisk bemanning i de högkvalificerade segmenten. Academic Search arbetar utifrån modellen Competence Life Cycle, ett helhetsperspektiv som ser till relationer både före och efter rekryteringen. Academic Search har cirka 35 anställda och finns i Stockholm, Göteborg och Malmö. För mer information, besök
www.academicsearch.se.

Marika Treschow