Foto: Henrik Jacobsson

Humorgruppen Småstadsliv tar återigen upp kampen mot myggen

Humorgruppen Småstadsliv ger sig åter in i kampen mot de blodsugande myggen i en ny filmserie skapad för den omtyckta Facebook-sidan "Myggjävlar".

Myggjävlar är Facebook-sidan för alla som hatar mygg och som samtidigt tycker det är roligt att skämta om blodsugarna. Hittills har sidan samlat 80.000 följare och det är en siffra som ständigt växer.

– Ett stort dragplåster är kortfilmerna från Småstadsliv eftersom karaktärerna gärna tar mygghatandet till det extrema, säger Nina Hagman, marknadschef på Acreto.

Totalt kommer tre avsnitt av den nya säsongen att visas i sommar, helt digitalt och exklusivt på Myggjävlars Facebook-sida. De två första avsnitten går att se redan nu och det tredje släpps inom kort.

– Det är tacksamt att skämta om mygg – det gör sig alltid bra, säger Fredrik Engh på Småstadsliv.

Läs mer om effektiva myggskydd på myggjävlar.se