Adoveo har ingått ett partnerskap med Vipps MobilePay

Pressmeddelande -

Adoveo, Vipps MobilePay och Swish leder vägen inom integrering av mobila kampanjbetalningar i Norden

Adoveo har ingått ett partnerskap med Vipps MobilePay för att koppla sin kampanjhanterare till Vipps MobilePays betalningslösningar i Finland, Norge och Danmark. Tillsammans med Adoveos befintliga avtal med Swish i Sverige möjliggör detta digitala betalningskampanjer och donationer över hela Norden.

Adoveo är den första martech-lösningen som erbjuder D2C, mobiloptimerade aktiveringskampanjer som möjliggör mobilbetalning i alla nordiska länder. Adoveos lösning används av mer än 90 ideella organisationer för donationer, kampanjer för samhällsansvar med varumärken samt D2C-aktiveringar inom detaljhandel och FMCG.

"Vi är så glada att samarbeta med Vipps MobilePay, vi kan nu erbjuda vårt verktyg över hela Norden för att interagera med slutanvändare i socialt ansvarsfulla och varumärkeskampanjer", kommenterar Lovisa Wachtmeister Bååth, VD för Adoveo. "Detta representerar en betydande milstolpe i vår strävan att bli den ledande helhetslösningen för mobil kundengagemang i regionen."

"Ända sedan vårt första möte med Adoveo var det tydligt att deras kampanjverktyg passade perfekt med MobilePay. Efter sammanslagningen av Vipps MobilePay har det öppnat ännu fler möjligheter att samarbeta med Adoveo i hela Norden. För det större goda, naturligtvis", säger Brian Syndergaard, Senior Partner Manager på Vipps MobilePay.

Kategorier

Stockholmbaserade Adoveo är en ledande MarTech Saas-leverantör som hjälper företag att skapa engagerande marknadsföringskampanjer. Med Adoveo Campaign Manager kan företag skapa sömlösa kundupplevelser från idé till aktivering. Den användarvänliga plattformen är optimerad för MobilePay, Vipps och Swish, vilket möjliggör skalbara mobila marknadsföringskampanjer över hela Norden.

Adoveo är stolt över att stödja framstående ideella organisationer som Rädda Barnen och Cancerfonden samt etablerade konsumentvarumärken som Pressbyrån och Kronans Apotek. Dessa aktörer nyttjar Adoveos digitala verktyg för att maximera sin effektivitet och nå ut till sina målgrupper på ett kraftfullt sätt.

Under 2022 uppnådde Adoveo en omsättning på 7,3 miljoner SEK, med en tillväxt på 38% jämfört med föregående år. Bolaget rapporterade även ett positivt resultat för samma period. Sedan grundandet 2015 har Adoveo vuxit och har nu 15 anställda.

Lovisa Wachtmeister Bååth

Presskontakt CEO and Co-Founder

Claudia Madero

Presskontakt Head of Customer Success 0731555120