Ny säsong av Swamp People på HISTORY®

Ny säsong av Swamp People på HISTORY®

Jaktsäsongen på alligatorer i Louisiana drar igång med ett vrål igen, och den här gången möter vårt kära folk i träsket de mest onda och aggressiva rovdjuren någonsin! Den femte säsongen av Swamp People har premiär på HISTORY® den 6 maj med 20 helt nya avsnitt.

Den nya säsongen av Swamp People följer det orädda folket i träsket i södra Louisiana när de försöker fylla sin jaktkvot samtidigt som de attackeras av de dödliga bestarna som gömmer sig under ytan.

Då förra årets storm förkortade jaktsäsongen är nu de stora djuren tillbaka, surare och mer hämndlystna än någonsin - och orädda inkräktar de på de människor som är bosatta vid träsket. Men jägarna har markerat en gräns i träsket, och lovar att stoppa den dödliga marschen!

Människoliv på spel och de högsta alligatorpriserna på flera år får folket i träsket att göra allt för att tjäna så mycket som möjligt under den trettio dagar långa jaktsäsongen. De tvingas göra nya strategier och ta sig ut i okända marker för att hitta den största och elakaste besten i träsket. Men omständigheter skapar den perfekta stormen - där andra jägare, tjuvskyttar och dödliga rovdjur väntar bakom varje hörn.

Som tillägg till de återvändande personer, som inkluderar bland andra Troy Landry med söner, RJ, Jay Paul Molinere, Junior och Willie, bjuder den här säsongen stolt på den efterlängtade återkomsten av en av de tuffaste männen i träsket, Terral Evans, och debuterar gör den våldsamma apachejägaren Roger Rivers.

Swamp People började sändas på HISTORY 2010 och har sedan dess blivit en av kanalens mest populära internationella serier, som fortsätter levererar rekordtittarsiffror.

Premiärerna på HISTORY i maj inkluderar även en ny serie i sex delar, Search for the Lost Giants, och en helt ny säsong av den riktig långkörare hitserien Counting Cars.