Storage Wars

BRAND NEW

STORAGE WARS
Fredagar från 23 december kl. 21.00

Om du är redo att köra så är VI redo att göra det med! STORAGE WARS återvänder med en helt ny säsong av fynd, skatter och, låt oss vara ärliga, en del rent skräp. De ikoniska auktionsförrättarna Dan och Laura Dotson leder återigen våra köpare genom auktion efter auktion fyllda med alla möjliga överraskningar. När det gäller köparna har Brandi Passante fokuserat sin uppmärksamhet på hemmascenen, medan Darrell Sheets lockas tillbaka från sin pension och Ivy Calvin har inkluderat sin son i familjeföretaget.

Rene Nezhoda ser sig själv arrangera om sitt företag, och Kenny Crossley försöker fortfarande få kläm på att köpa enheter som är fyllda med skatter (utan att behöva spendera en förmögenhet), samtidigt som han håller alla på helspänn. Men den kanske största förändringen är Barry Weiss efterlängtade återkomst. Genom att anta en strikt ny köpregim och arbeta med en internationellt erkänd budtränare, har Barry för avsikt att komma tillbaka i spelet och spela för stanna den här gången. S13 (6x30)

ANCIENT ALIENS
Måndagar från 5 december kl. 20.00

HISTORY Channels succéserie ANCIENT ALIENS återvänder i sitt fortsatta globala sökande efter bevis på att utomjordiskt liv existerar och att dessa livsformer besökte jorden för tusentals år sedan. Om utomjordingar finns mitt ibland oss, hur har de påverkat vår värld och hur kommer människor att reagera på denna upptäckt?

ANCIENT ALIENS tittar närmare på de mest trovärdiga bevisen på utomjordisk aktivitet här på jorden från de senast 75 miljoner åren, från dinosauriernas era till forntida Egypten, till himlen över den västra öknen i dagens USA. Forntida grottmålningar av märkvärdiga varelser, en asfaltliknande substans i en egyptisk pyramid gjord av resterna av oidentifierade varelser, fortsatta observationer i USA - det här är bara några av de mystiska historierna som kommer att undersökas. S14 (5x60)

FORGED WITH STEELE
Onsdagar från 4 januari kl. 22.00

FORGED WITH STEELE följer den kommande stjärnan inom engelsk smide och svärdssmide, YouTube-personligheten Alec Steele, när han återskapar en hisnande mängd historiska vapen. Med hjälp av sina anmärkningsvärda färdigheter, finslipade under ett decennium (Alec började smida när han bara var 11 år gammal), återskapar han vapen som har visat sig avgörande i några av de mest ikoniska slagen under historien.

Under säsong 2 har Alec flyttat till en helt ny, större och bättre smedja i Montana och utmanat sig själv genom att smida allt mer spännande och komplexa historiska vapen. Med fler leksaker i smedjan att leka med får han sällskap av vapensmeden Will Stelter, som hjälperAlec med några ambitiösa projekt. S2 (12x30)

COLOSSEUM Fortsätter måndagar kl. 22.00

Den helt nya HISTORY Channel-serien COLOSSEUM berättar den spännande historien om det romerska imperiets uppgång och fall, genom perspektivet av män och kvinnor som kämpade och dog på denna legendariska arena. Från den hårda sanningen om en gladiators liv som slav till den fascinerande uppenbarelsen av de många sätt som Roms kejsare använde amfiteatern för att visa upp sin absoluta makt, erbjuder COLOSSEUM en unik inblick i en avgörande period i världshistorien.

Varje avsnitt fokuserar på en av åtta nyckelkaraktärer, alla baserade på verkliga personer. Serien sträcker sig över flera hundra år och utspelar sig kronologiskt, från arenans häpnadsväckande design till dess slutliga förfall. Med intervjuer med ledande historiker använder COLOSSEUM slående rekonstruktioner och specialeffekter för att ge liv åt varje karaktärs personliga berättelse. S1 (8x60)