Premiär på H2®: America’s Book of Secrets

Premiär på H2®: America’s Book of Secrets

Vissa tror att det finns en bok som innehåller USA:s mest välbevarade hemligheter. Finns den på riktigt? Och om så är fallet, vilka dolda sanningar innehåller den? H2® tar oss med till myternas och konspirationernas mörka värld i America’s Book of Secrets, som har premiär den 12 januari.

Första säsongen av America's Book of Secrets ger en inblick i hemliga protokoll, elitsäkerhet och dolda historier från världens mest offentliga byggnader och privata bostäder.

Serien börjar med att undersöka hemmet till en person med mycket makt: Den amerikanska presidenten. Vad är det hemliga rummet i Vita Huset och varför är det så viktigt? Under mer än 200 år har Vita Huset fungerat som presidentens hem, kontor och nationella kommandocentral. Men mer vaktat än byggnaden själv är… dess hemligheter. Hemligheter som förblivit hemligheter. Tills nu.

Senare avslöjar serien det hemliga innehållet, den politiska kontroversen och säkerhet i framkant bakom grindarna till Fort Knox - en av de mest säkra byggnaderna i världen, precis som Pentagon och presidentens limousine som kallas “Besten”.

Säkerhet omringar även den mest kända militärbasen i världen, som kallas Area 51. Vad händer egentligen bakom taggtråden och övervakningskamerorna i öknen? Finns det en koppling mellan Area 51 och UFO-händelsen i Roswell 1947?

FBI är Amerikas mest kraftfulla polisstyrka som utgörs av ett elitlag med agenter som i hemlighet patrullerar landet och världen. Medan deras uppdrag är allmänt känt är taktiken hemligstämplad. Vi går under täckmantel för att avslöja hemlig träningsverksamhet, specialuppdrag och toppmoderna verktyg för 2000-talets brottsbekämpning.

Allt detta och mycket mer i America’s Book of Secrets - måndagar kl. 21.00 på H2.

AVSNITT:

01  The White House (12 januari)
02  Freemasons (19 januari)
03  Fort Knox (26 januari)
04  Area 51 (2 februari)
05  The Playboy Mansion (9 februari)
06  Presidential Transports (16 februari)
07  The FBI (23 februari)
08  West Point (2 mars)
09  Black Ops (9 mars)
10  The Pentagon (16 mars)