Premiär: Ronnie O'Sullivan's American Hustle

Premiär: Ronnie O'Sullivan's American Hustle

I en helt ny och exklusiv serie på HISTORY, Ronnie O'Sullivan's American Hustle, reser den femfaldiga snooker-världsmästaren Ronnie O’Sullivan och sportjournalisten Matt Smith till fyra amerikanska städer för att utforska landets historia och poolspelet.

Den brittiske snookerlegenden Ronnie O’Sullivan blev professionell spelare vid 16 års ålder och fick snart smeknamnet 'The Rocket' på grund av hans snabba spelstil. Han har vunnit VM i snooker fem gånger och ses av många som en av de bästa spelarna i sportens historia.

Ronnie och hans vän, sportjournalisten Matt Smith, reser till New York, Chicago, Memphis och San Fransisco, och fördjupar sig i varje plats och upptäcker städernas lokala egenheter. Det slutliga målet är att hitta lokala poolmästare som de kan slå i deras eget spel. Med Ronnies okända expertis i USA har de ett perfekt upplägg för ett hustle... tror han iallafall!

När han inte spelar på gröna bordet, besöker Ronnie olika sevärdheter i varje stad, såsom Elvis Presleys Graceland, The National Civil Rights Museum, det historiska Alcatraz-fängelset och den ökända cocktailbaren Green Mill, som tidigare ägdes av gangsterkungen Al Capone.

När sightseeingen är avklarad, är Ronnie redo för det han gör bäst: snooker!

Med kön i sin hand söker - och utmanar - han några av USA:s mest notoriska pool hustlers, såsom Danny Basavich (också känd som Kid Delicious) och Earl ‘The Pearl’ Strickland.

Ronnie O'Sullivan's American Hustle har premiär 18 februari på HISTORY.

Avsnitt 1: New York - lördag 18 februari kl. 22.00

Avsnitt 2: Chicago - lördag 25 februari kl. 22.00