Tittarfavorit kommer tillbaka till HISTORY

Tittarfavorit kommer tillbaka till HISTORY

I mer än 200 år har sägnen om en piratskatt gömd vid den kanadensiska kusten attraherat äventyrare och lycksökare från hela världen. Alla har lämnat tomhänta och sex personer har avlidit. Tisdagen den 10 januari fortsätter bröderna Rick och Marty Lagina sin jakt på svar i en helt ny säsong av den populära serie The Curse of Oak Island på HISTORY.

Oak Island, utanför Nova Scotias kust, tros av många gömma på en av de största skatterna i vår historia. Sedan den senare delen av 1700-talet har förmögenheter spenderats och liv förlorats, men ingen har någonsin lyckats hitta skatten. En profetia säger att sju personer kommer att dö innan skatten hittas. Hittills har sex personer omkommit i olyckor genom åren...

Efter att under föregående år ha gjort nya upptäckter i borrhål 10-X och det ökända ”Money Pit”, kommer bröderna och deras team att använda avancerad teknologi för att komma djupt ner i ön.

De välkomnar nya forskare och speciella gäster, formar nya allianser och utforskar nya och intressanta teorier. Ingenting kan stoppa dem från att hitta vad som är nergrävt på Oak Island.

Kommer Rick, Marty och deras partners äntligen hitta den gömda skatten? Eller kommer de som så många hoppfulla äventyrare innan dem bara att möta hinder - eller ännu värre, finna bevis för att den dödliga förbannelsen verkligen vakar över Oak Islands hemligheter?

Oak Island har besegrat eller fått alla att bli panka som har försökt att tackla dess hemligheter, inklusive spekulanter, ingenjörer och kända personligheter som John Wayne, Errol Flynn och före detta president Franklin D. Roosevelt. För att Marty och Rick Lagina ska riskera miljoner måste de komma till botten av ”Money Pit” och för att kunna göra det krävs ett rejält genombrott.

Oddsen har aldrig varit högre - och ön kanske förbereder sig för sitt nästa offer!

Säsong 4 av The Curse of Oak Island består av 17 avsnitt och visas på tisdagar kl. 21.00 med start 10 januari på HISTORY. Precis före premiären, tisdagen den 10 januari kl. 20.00, visas ett specialavsnitt med en sammanfattning av förra säsongen och en “crash course” för nya tittare.