A+E Networks® anställer nordisk PR Manager

A+E Networks® anställer nordisk PR Manager

A+E Networks® har anställt Bo Andersen som nordisk PR-Manager.

Bo kommer att ansvara för PR, både B2B samt B2C. Han ansluter sig till Trade Marketing Manager Rikke Bo Lundberg, som anställdes i augusti.

Teamet är baserat i A+E Networks UK:s nordiska kontor som etablerades i Köpenhamn tidigare i år för att ansvara för företagets faktabaserade underhållningskanaler i Sverige, Danmark, Norge och Finland.

Bo Andersen har mer än 16 års erfarenhet från tv-branschen, han har bland annat arbetat som presschef på Viasat Broadcasting i London och som kommunikationschef på den danska sportkanalen TV 2 Sport. Senast ansvarade han för produktkommunikation och sociala medier på Viasat i Danmark.

Christian Høyer, Nordic Sales Distribution Director på A+E Networks UK, säger:

”Bo är en erfaren kommunikatör, och vi är mycket glada över att få hälsa honom välkommen. Han kommer att spela en viktig roll i den fortsatta expansionen av HISTORY® och H2® i regionen.”

A+E Networks erbjuder för närvarande HISTORY® via ett antal distributörer i Sverige, Danmark, Norge och Finland. Systerkanalen H2® HD kommer att lanseras den 12 november.

A+E Networks®
A+E Networks är ett prisbelönt globalt medieföretag som erbjuder ett varierat medieval, från tv-kanaler och hemsidor till video/DVD, spel och undervisningsmaterial. A+E inkluderar A+E® Network, Lifetime®, LMN®, FYI™, H2™, HISTORY en Español™, Crime + Investigation™, Military HISTORY™, Lifetime Real Women®, A&E IndieFilms®, A+E Networks International®, A+E Networks Digital® och A+E Networks Consumer Products™. A+E Networks kanaler och program når fler än 330 miljoner hushåll i över 180 regioner världen över. A+E Networks, LLC. är ett joint venture mellan Disney-ABC Television Group och Hearst Corporation.

A+E Networks® UK
A+E Networks UK är ett joint venture mellan A+E Networks och BSkyB. Företagets portfölj består av banbrytande fakta- och underhållningskanaler av hög kvalitet, som inkluderar HISTORY®, HISTORY® HD, Lifetime®, Lifetime® HD, Crime + Investigation™, Crime + Investigation™ HD, H2® och H2® HD. A+E Networks UK lanserades i november 1995 och har tv-kanaler i 90 länder i Storbritannien, Skandinavien, Benelux, Europa, Afrika och Mellanöstern, och kanalerna sänds på 19 språk till mer än 85 miljoner hushåll.