The Trump Dynasty

HISTORY höjdpunkter, augusti 2019

The Trump Dynasty

Tisdagar kl. 21.00 från den 13 augusti

Denna sex timmar långa dokumentär ger en allomfattande bild om släkten Trump som sällan skådats, detta genom att skildra historien från guldrushen i Klondike på 1890-talet och fram till början på ett fastighetsimperium på Manhattan. Serien fördjupar sig i Donald Trumps barndom i Queens, hans riskabla steg in Manhattans fastighetsaffärer, hans ökända rykte som bästsäljande författare och stjärna inom reality-TV, samt vägen fram till hans presidentvalskampanj år 2016. Med förstahandsuppgifter och tidigare aldrig visade bilder som källor undersöker The Trump Dynasty den 45:e amerikanske presidentens liv och arv. (3x120 min)

A+E Networks®
A+E Networks är ett prisbelönt globalt medieföretag som erbjuder ett varierat medieval, från tv-kanaler och hemsidor till video/DVD, spel och undervisningsmaterial. A+E Networks inkluderar A+E®, Lifetime®, LMN®, FYI™, H2™, A+E Studios™, HISTORY en Español™, Crime + Investigation™, Military HISTORY™, Lifetime Real Women®, A&E IndieFilms®, A+E Networks International®, A+E Networks Digital® och A+E Networks Consumer Products™. A+E Networks kanaler och program når fler än 335 miljoner hushåll i över 200 regioner världen över. A+E Networks, LLC. är ett joint venture mellan Disney-ABC Television Group och Hearst Corporation.

A+E Networks® UK
A+E Networks UK är ett joint venture mellan A+E Networks® och Sky. Företagets portfölj består av banbrytande fakta- och underhållningskanaler av hög kvalitet, som inkluderar HISTORY®, Lifetime®, Crime + Investigation®, H2® och den nya free-to-air-kanalen BLAZE®. A+E Networks UK lanserades i november 1995, och företagets 20 kanaler når 60 miljoner hushåll i nästan 100 länder i Storbritannien, Skandinavien, Benelux, Central- och Östeuropa, Afrika och Mellanöstern. Företaget har kontor i London, Warszawa, Köpenhamn, Amsterdam och Johannesburg.