Curse of Skinwalker Ranch på The HISTORY Channel

The HISTORY Channel höjdpunkter, augusti 2021

CURSE OF SKINWALKER RANCH

Måndagar kl. 21.00 från den 23 augusti

Medan de flesta ser mot stjärnorna på jakt efter utomjordiskt liv gör en grupp forskare raka motsatsen: de söker under jord. I mer än 200 år har Skinwalker Ranch i Utah varit skådeplats för hundratals rapporterade paranormala och UFO-relaterade aktiviteter. Trots flera decenniers studier – vissa i hemlighet finansierade av amerikanska staten – har ingen vågat bege sig ner under mark. Nu ger denne legendariska ranch full åtkomst till ett team som tänker försöka sig på något som aldrig gjorts. Med hjälp av toppmodern teknik med allt från laser och jordpenetrerande radar till värmesökande drönare och mer därtill ska teamet använda sig av solid vetenskap för att försöka avslöja alla ”vem”, ”vad” och ”varför” bakom mer än 200 års UFOobservationer, bisarra djurstympningar och andra mysterier. Följ teamet när de gör chockerande upptäckter och vågar och riskerar mer än någon annan på ranchen tidigare gjort. (10x60 min) Ingår i Summer of Secrets.

BOOK OF SECRETS WITH LANCE REDDICK

Måndagar kl. 22.00 från den 30 augusti

Med film- och TV-stjärnan Lance Reddick, som värd ställer Book of Secrets en mycket intressant fråga: Tänk om det finns en bok där USA:s mest väl bevarade hemligheter nedtecknas? En bok som – med tidens gång – försiktigt vidarebefordrats från en betrodd hand till nästa? Detta program berättar sen fascinerande sanningen om några av de mest kända och ökända berättelserna i USA:s och världens historia. Vissa av dem gräver ner sig djupt i det förgångna, medan andra kommer färska från dagens rubriker. Book of Secrets går bakom kulisserna för att avslöja berättelser, hemligheter och insikter – och går långt djupare än någon annan ”certifierad guidad rundtur” eller ”officiell rapport”. Exklusiva intervjuer med historiker, initierade och experter i kombination med nyhetsklipp, originalbilder och datorgrafik illustrerar den fantastiska sanningen bakom de många otroliga historier som döljer dig på sidorna i Hemligheternas Bok. (10x60 min) Ingår i Summer of Secrets.

FORGED IN FIRE

Onsdagar kl. 21.00 från den 25 augusti

The HISTORY Channel välkomnar Grady Powell till vår egen ”smedja” i egenskap av ny värd för det uppdaterade Forged in Fire. Varje vecka sätter fyra av USA:s främsta smeder sina färdigheter på prov i en hård tävlan. I de första två omgångarna ställs de tävlande mot varandra och försöker smida klingor som motstår domarnas skoningslösa tester. Bara två smeder går vidare till sen sista omgången, där de måste riskera allt för att skapa en historisk klinga. Det kräver en särskild blandning av hjärna och muskler för att krönas till Forged in Fire-mästare. (19x60 min).

LOST CITIES OF THE ANCIENTS

Tisdagar kl. 21.00 från den 24 augusti

Några av antikens största mästerverk ligger alltjämt begravda – osedda och outforskade – under våra fötter: legendariska platser som försvann för tusentals år sedan. Denna dokumentärserie är en detektivberättelse fylld av minutiösa arkeologiska och historiska ledtrådar, ett kraftfullt och auktoritärt försök att avslöja några av antikens mest fantastiska förlorade städer. Denna serie i tre delar om fattar Faraonernas försvunna huvudstad, Pyramidernas fördömda dal och Hattushas mörka härskare. Genom drama och datorgenererad grafik återskapas dessa förlorade under till sin forna glans. (3x60 min).