Sex: A Naughty History - The HISTORY Channel

THE HISTORY CHANNEL HÖJDPUNKTER, OKTOBER 023

SEX: A NAUGHTY HISTORY

HELT NY OCH EXKLUSIV | Fredagar från 13 oktober kl 21:00

[Fredagar från 13 oktober kl 21:00] Sex: A Naughty History, ett original från HISTORY Channel, kommer att följa skådespelerskan, sångerskan och programledaren Amanda Holden och bästsäljande författaren och historikern Dan Jones när de utforskar hur sexuella beteenden genom tiderna har format civilisationer. Serien använder arkivmaterial och dramatiska rekonstruktioner – med Amanda Holden och Dan Jones medverkande – för att belysa historiens bästa sexhistorier.

Längs vägen kommer Amanda och Dan att träffa experter på sexhistoria, inklusive sexhistorikern Dr Kate Lister, författare till "A Curious History of Sex", internationell lärare i dominansstudier Anne O Nomis, författare till "The History Arts of the Dominatrix” och den avlidne verkställande ordföranden för Ann Summers, Jacqueline Gold CBE i sin allra sista tv-intervju. (5x60)

ANCIENT ALIENS

HELT NY OCH EXKLUSIV | Måndagar från 9 oktober kl. 20:00

Ancient Aliens utforskar den kontroversiella teorin att utomjordingar har besökt jorden i miljontals år. Från dinosauriernas ålder till det antika Egypten, från tidiga grottmålningar till kontinuerliga massobservationer i USA, ger varje avsnitt i denna hit på HISTORY Channel historiskt djup till frågorna, spekulationerna, de provokativa kontroverserna, ögonvittnesberättelser och teorier kring denna urgamla debatt. Besökte intelligenta varelser från yttre rymden jorden för tusentals år sedan? Följ med programledaren Giorgio Tsoukalos när han försöker svara på denna fråga. (5x60)