Afry har länge samarbetat med försvarsindustri och -myndigheter.

AFRY bidrar brett till försvarsförmågan i Sverige

AFRY bidrar till tryggare och mer robusta samhällen, som dessutom är långsiktigt hållbara. Det är ett gigantiskt åtagande som omfattar många olika områden och kräver multidisciplinära kompetenser. AFRY har allt detta, med resurser i såväl Sverige som globalt.

En grundläggande förutsättning för transformation mot ett hållbart samhälle är demokratiska, stabila samhällen med motståndskraft och fred i grunden. Att bygga starka och robusta samhällen omfattar mer än att konstruera byggnader och infrastruktur som kan stå emot påfrestningar. Det handlar om att klara klimatförändringar och att ha en robust försvarsförmåga som skapar en grund av fred, trygghet och förutsättningar att genomföra viktiga åtgärder för en hållbar framtid.

Läs mer här >>>