Här är de nominerade till Free Agent Sweden Award 2012

Free Agent Sweden Award är instiftat av Agentia för att hylla soloföretagande konsulter som genom sina insatser gör skillnad i kunduppdrag. Ofta syns inte dessa personer.

Agentia vill ändra på detta och ge dessa konsulter den “Cred” de förtjänar. Talesättet "att göra skillnad" ser Agentia som en konstart och vill fylla denna med verkligt innehåll vilket är en annan anledning till instiftandet av priset Free Agent Sweden Award.

Priset kommer att delas ut under Agentia affärsnätverksträff onsdag 121212 på BusinessHub, Årstaängsvägen 21 C i Stockholm. Vill du närvara under prisutdelningen anmäl dig HÄR!

De som är nominerade till Free Agent Sweden Award 2012 är:

Kent Arvidsson.

Motivering: "En ovanligt kunnig och professionell konsult som med glädje och ödmjukhet tar sig an och löser komplexa uppgifter på bästa sätt. Förutom hans kvalitativa leveranser är han, med sin enorma erfarenhetsbank och sitt pedagogiska sinnelag, en person som lyfter sina kollegor och uppdragsgivare till nya nivåer. Kent gör verkligen skillnad - både för individer och resultaträkningar.

Viviann Labba.

Motivering: "Drivit sitt företag under 6 år och har hjälpt många samiska företagare att förbättra sin försäljning och öka sin synlighet på marknaden. Hon är passionerad i att hjälpa den samiska minoritetens företagare och har gjort det under många år. Hon ger så mycket av sig själv och sin kunskap och reser världen över för att lära sig nya metoder i försäljning och marknadsföring och tar detta med sig tillbaka till sina samiska och svenska kunder. Bland annat var hon den första att starta en entreprenörsklubb i Sverige där entreprenörer får kontinuerligt stöd varje månad. Klubben startades år 2009 och är inne på sitt tredje år. Hon är en av få kvinnor som föreläser och utbildar kring försäljning och förtjänas att lyftas upp."

Mathias Karlsson:

"Höll i det operativa utrullningsprojektet hos Visma Pharmasolutions som rullade ut ny systemlösning med receptexpedition och kassahantering till Apoteket Hjärtats 260 apotek. Via en enorm arbetsinsats, ofta under dominerade del av dygnet, höll Mathias driv och precision uppe, etablerade snabbt bästa praxis för olika konfigurationsscenarier och kunde trots begränsningar i den tekniska utrullningslösningen slutföra systemskiftet en dryg månad före det ursprungligt planerade slutdatumet. Som om inte det var nog drev han vid sidan av detta tre företag, DET är en sann entrepenör som kan göra skillnad!

• spetskompetens
  • livsstil
  • free agent sweden award 2012
  • free agent sweden award