Presentation av vinnaren och priset Free Agent Sweden Award 2012

Vinnare av Free Agent Sweden Award 2012 är Mathias Karlsson.

Här en intervju med honom kring de kärnvärden som gäller för priset.

Syftet med priset är att lyfta fram soloföretagande konsulter på den svenska kompetensmarknaden och samtidigt inspirera andra att se alternativa karriärvägar genom att anställa sig själv i eget bolag.

"Det saknas ett pris på kompetensmarknaden som lyfter fram den soloföretagande konsulten. Detta är den enskilt största gruppen människor på denna marknad och den bara ökar." Inleder Jakob A Wester som är stiftare av priset Free Agent Sweden Award tillsamans med företaget Agentia Free Agent Network AB.

"Vi själva kallar soloföretagande konsulter för Free Agents eftersom det är lite mer av en livsstil. Vi tycker inte begreppet Underkonsult, som är mer vedertaget, speglar detta och känns alldeles för defensivt." Fortsätter Jakob A Wester

"Dessa Free Agent´s göms ofta undan som underkonsulter och syns inte. Vi vill synliggöra deras kompetens och personliga varumärken, ge dom den “Cred” de förtjänar helt enkelt!" Avslutar Jakob A Wester.

Det är första gången som priset delas ut vilket gjordes 2012-12-12 under Agentia:s affärsnätverksträff på BusinessHub Stockholm i samarbete med Handelsbanken och Relationista.

Nomineringen är öppen till Free Agent Sweden Award 2013 och stänger på nyårsafton kl 24.

• konsultbranschen
  • kompetensmarknaden
  • göra skillnad
  • free agent
  • fri agent
  • enmansföretagare
  • soloföretagande konsult
  • free agent sweden award 2012
  • free agent sweden award
  • agentia free agent network
  • jakob a wester
  • michael karlsson
  • tre sidors villkor
  • spetskompetens
  • livsstil

Agentia Free Agent Network AB är en agentur och tydlig hemvist med stark identitet för soloföretagande konsulter, Free Agents.

Genom företagets affärsfilosofi "tre sidors villkor" skapar vi enastående resultat för våra Kunder.

Jakob A Wester

Presskontakt VD Agentia Free Agent Network AB Agentia - Home of the Free Agents +46 733 514437