Pamica sells Somna AB.

(Scroll down for Swedish version)

Pamica AB, together with its co-investors, has signed an agreement with MedCap (publ) AB through its subsidiary Abilia to sell all shares in Somna AB. It is the first sale in Pamica’s first fund after a holding period of just under three years.

During the time that Pamica owned Somna, it has developed into a company with a flexible and efficient organization under continued stable and high profitability. A work done in collaboration between Somna’s management and Pamica.

Somna has, during the last ten years, established itself as the leading supplier of medically approved weight blankets to primarily Swedish users and has a little over a third of the Swedish market. Somna had sales of approximately 40 MSEK in 2019 with just over 30% EBITDA margin. MedCap, through its subsidiary Abilia, joins Somna on January 31, 2020.

“Pamica went into a sales process in the fall of 2019 and is very pleased to have today signed an agreement with MedCap on the sale of Somna. MedCap is a strategically very good buyer of Somna AB,” says Pamica’s CEO Jan-Olof Svensson.

“It is a milestone that is passed when Pamica now sells its first portfolio company and we hope for continued good development for Somna with their new owners,” says the chairman of Pamica Jan Klippvik.

Pamica: Pamica is a venture capital company that currently runs two PE funds, Pamica AB and Pamica 2 AB that are managed by AIFM Group’s subsidiary, AIFM Capital AB. Together, they own nine portfolio companies. Pamica was started in 2016 by the founders Jan-Olof Svensson and Bengt Jönsson (IMAP) together with Catella AB.

For more information about Pamica visit www.pamica.se or contact Jan-Olof Svensson at janolof.svensson@pamica.se or +46 73-373 00 80.

For more information about AIFM Group visit www.aifmgroup.com or contact Jared Fein at jared.fein@aifmgroup.com or +46 73-537 44 52.

(Swedish version)

Pamica AB har idag, tillsammans med sina medinvesterare, tecknat ett avtal med MedCap (publ) AB genom sitt dotterbolag Abilia att sälja samtliga aktier i Somna AB. Det är den första försäljningen i Pamicas första fond efter en innehavstid på knappt 3 år.

Under den tid som Pamica ägt Somna har det utvecklats till ett bolag med en flexibel och effektiv organisation under fortsatt stabil och hög lönsamhet. Ett arbete som gjorts i samarbete mellan Somnas ledning och Pamica.

Somna har under de senaste tio åren etablerat sig som den ledande leverantören av medicintekniskt godkända tyngdtäcken till primärt svenska användare och har en dryg tredjedel av den svenska marknaden. Somna omsatte cirka 40 MSEK 2019 med drygt 30% EBITDA marginal. MedCap genom sitt dotterbolag Abilia tillträder Somna den 31 januari 2020.

”Pamica gick ut i en process om försäljning under hösten 2019 och är mycket glada över att idag tecknat ett avtal med MedCap om försäljning av Somna. MedCap är en strategiskt mycket bra köpare av Somna AB, säger Pamicas VD Jan-Olof Svensson”

”Det är en milstolpe som passeras när Pamica nu säljer sitt första portföljbolag och vi hoppas på en fortsatt bra utveckling för Somna med deras nya ägare, säger Pamicas styrelseordförande Jan Klippvik”

Pamica: Pamica är ett riskkapitalbolag som idag driver två PE-fonder, Pamica AB samt Pamica 2 AB som förvaltas av AIFM Groups dotterbolag, AIFM Capital AB. De äger tillsammans nio portföljbolag. Pamica startades 2016 av grundarna Jan-Olof Svensson och Bengt Jönsson (IMAP) tillsammans med Catella AB.

För mer information om Pamica besök www.pamica.se eller kontakta Jan-Olof Svensson janolof.svensson@pamica.se eller +46 73-373 00 80.

För mer information om AIFM Group besök www.aifmgroup.com eller kontakta Jared Fein jared.fein@aifmgroup.comeller +46 73-537 44 52.

• Finance

• finance
  • asset management
  • fund management
  • aifm capital
  • pamica
  • venture capital
  • aif-management
  • fondbolagen
  • aifm group
  • aifm
  • somna ab
  • medcap ab
  • private equity

AIFM Group is an independent fund company offering a fully compliant, comprehensive infrastructure for AIF- and UCITS- fund management. AIFM offers an innovative solution for portfolio managers and investment professionals looking to set up Swedish domiciled funds. In addition to housing several AIF- and UCITS- funds, AIFM also delivers premier risk management, administration, valuation and accounting services to fund companies and financial institutions across Europe.

Jonathan Taylor

Press contact Business Development +46 (0)73 532 18 83