Airtours flyttar!

Flytt till Sveavägen 25 - vilket läge, eller hur?
- Efter tolv år har vi växt ur vår butik och våra lokaler på Sveavägen 90 och 92, säger Airtours informationschef Stefan Chatzopoulos. Så när vi fick chansen på Sveavägen 25, precis intill Hötorgets tunnelbanestation var valet enkelt. En sådan chans får vi inte missa. Det är inte första gången en researrangör huserar på den här adressen. Under 90-talet hade Vingresor sin butik och sitt huvudkontor i samma lokaler.

Vilka fördelar förutom det förbättrade läget för butiken ser ni?
- En enorm fördel att vi får ihop butiks- och huvudkontorsverksamheten i en och samma lokal. Dessutom får vi nya fräscha lokaler att fortsätta växa i och det kommer att behövas. Under den tid vi huserat på Sveavägen 92 har företaget gått från 30 mkr. till nästan 530 mkr. i omsättning och från 7.000 till 120.000 resenärer per år.

När går flytten och räknar ni med några störningar på hemsidan?
- Flyttlasset går på fredag morgon den 28/9 och den nya butiken på Sveavägen 25 kommer vara öppen som vanligt från klockan 09:00. Vad gäller hemsidan kommer den definitivt vara stängd mellan klockan 05.00-07:00. Vi räknar med att det kan uppstå en del störningar på hemsidan fram till klockan 09:00 innan allting är på plats.