Efter höstens rekordförsäljning, nu släpps cityresorna för 2013!

Du nämnde ökningar på 90% jämfört med förra året?
- Jag har arbetat i resebranschen sedan jag gick ut gymnasiet och jag tror aldrig jag varit med om en sådan här försäljningsframgång som vi upplevt de senaste tre veckorna, säger Airtours informationschef Stefan Chatzopoulos. Vi har krossat förra årets siffor och ökat med 90%.

Varför släpper ni resorna så här tidigt?
- Trycket för att förboka sin cityresa är enormt just nu. Därför beslutade vi att släppa programmet rekordtidigt inför nästa år.

Vad beror det ökade trycket på?
- Framförallt är det två faktorer som har fått stor inverkan. Vårens konkurrser av flygbolagen Spanair och Malev samt sommarens dåliga väder har gjort att efterfrågan har blivit större än tillgången och därmed har sistaminutenresorna skjutit upp i pris. De som bokade tidigt är de stora vinnarna. Många vill därför säkra sin cityresa till att bra pris redan nu.

När är resorna bokningsbara och när släpps sol & badresorna för 2013?
- Från och med imorgon räknar vi med att det mesta är bokningsbart vad gäller cityresorna. Sol & badresorna släpps till månadskiftet september - oktober.

Vart går din cityresa nästa vår?
- Dubrovnik. Det var vår stora nyhet i år, men jag hann aldrig boka innan det var fullbokat. Nu kommer jag lägga in en bokning redan imorgon, så att jag är säker på att komma iväg!

Airtours innehar IATA-licens och resegaranti är ställd till kammarkollegiet (för år 2012 47,5 Mkr). Ansvarig researrangör enligt resegarantilagen: Nya Airtours City Breaks of Sweden AB, Sveavägen 92, 113 50 Stockholm. Organisationsnummer. 556558-5519. Moms/VAT-nr: SE556558551901. Styrelsens säte: Stockholm