Nytt nummer av tidskriften Äldre i Centrum – tema rörelse

Nytt nummer av tidskriften Äldre i Centrum – tema rörelse

Rörelse stärker och förebygger, rehabiliterar och läker, ger egenmakt och livsglädje. Forskningen om äldres rörelser handlar såväl om träning och mobilitet som tillgänglighet. Numrets tema breddar och fördjupar kring det som har kallats världens bästa medicin.

I det här numret av Äldre i Centrum porträtteras också den nya ordföranden för Sveriges gerontologer, professor Susanne Iwarsson. Det är svårt att föra ut forskningen, säger hon bland annat. Tidskriften Äldre i Centrum drar sitt strå till stacken genom att annat berätta om aktionsforskarna i Jönköping, närmare tjugo nya avhandlingar inom äldreområdet och om sjuksköterskan som doktorerade på sina egna arbetsuppgifter.

Dessutom nyheter, lästips om bland annat ny antologi om chefer inom omsorg. Krönikan är skriven av författaren Eva Ström, en fyrtiotalist som (också) blir äldre.

Läs mer på www.aldreicentrum.se

Jonas Nilsson