Madeleines och Josephines signaturcocktail Consuela

Madeleines och Josephines signaturcocktail Consuela

Josefin Sondlo & Madeleine Rapp, som är bartendrar i den prisbelönta baren på Kåken/1900 i Stockholm, har utvecklat en underbar cocktail på Reserva del Señor. Tequilan ger rondör, fyllighet och lite pepprighet, flädern tillför blommor, sommar och sol, den färska citronjuicen fräschör och syra och Camparin kryddighet, komplexitet och sötma. En mycket balanserad cocktail som är perfekt som fördrink, sommardrink och festdrink. Och du kan enkelt få tag på ingredienserna!

Ingredienser:
4 cl Reserva del Señor Añejo (art. nr. 570)
2 cl St Germain Fläderlikör (beställningssortiment nr 87054) (den kan ersättas med koncentrerad flädersaft)
2 cl färskpressad citronjuice
1 tsk Campari Bitter (art. nr. 714)

Fyll en cocktailshaker med mycket is och häll i alla ingredienser.

Skaka kraftigt i tio sekunder och häll över i ett kylt cocktailglas (martiniglas).

CEO Tequila 070-710 36 91