Arena Run tillbaka i Friends Arena 9 februari 2019 – anmälan öppnar på tisdag!

Arena Run tillbaka i Friends Arena 9 februari 2019 – anmälan öppnar på tisdag!

Arena Run, Nordens största lopp i inomhusmiljö, arrangeras för fjärde året! Den 9 februari 2019 är det dags för 5 kilometer med hinder och upplevelser inne i Sveriges nationalarena – Friends Arena. Anmälan öppnar på tisdag 25/9, med specialpriser i alla klasser!

Arena Run arrangerades för första gången i februari 2016. Nästa år, den 9 februari 2019, slår Arena Run upp dörrarna för fjärde gången i Sveriges nationalarena. Efter succén 2018 ges besökarna återigen möjlighet att heja på sina nära & kära nere på innerplan.

Arena Run vänder sig till nybörjare, motionärer och familjer som vill anta årets första och kanske bästa utmaning i en unik och storslagen arenamiljö. I ett 5 km långt lopp står upplevelsen i fokus - Arena Run innehåller över 20 hinder och sträcker sig över 6 våningar. Sicksackande i garaget, spring i trappor, arenakorridorer, läktare och en innerplan uppdelad i 4 hinderzoner utlovas i något som bäst beskrivs som årets första utmaning för nybörjare så väl som proffs.

Loppet genomförs individuellt, i lag eller med familjen - då i en reducerad bana om 2 km. Precis som under 2018 års Arena Run öppnas dessutom möjligheten för publiken att gå in gratis och uppleva loppet från en armlängds avstånd då man öppnar upp innerplan för besökarna. För framtidens stjärnor återvänder även i år ett Arena Mini-Run för barn mellan ca 2-6 år, och till detta lopp krävs ingen anmälan.

I de fyra zonerna finns sammanlagt över 20 hinder. Det blir kära återseenden med hinder som "Wheel Maniac", "Car Crawl" och "Jump High" – där alla är framtagna för att tillsammans skapa ett så varierande och underhållande lopp som möjligt.

- Att se Arena Run växa och dra till sig mer och mer människor har varit både spännande och kul, speciellt alla barnfamiljer som vill köra loppet. Det betyder extra mycket för oss då vi verkligen kan känna igen oss i den världen. Att få barn att engagera sina föräldrar och åt andra hållet är vackert att se. Är det något vi behöver idag så är det lite tid bort från skärmar och där vi gör något spännande tillsammans som dessutom är lite av en utmaning, hälsar Michaela & Petter PLEX Family.

Arena Run 2019 äger rum den 9 februari i Friends Arena.

Anmälan öppnar på tisdag den 25 september!

Just nu oslagbara specialpriser på arenarun.se till och med 31 december, därefter höjs anmälningsavgiften.

Individuell anmälan – 545kr för en person.
Laganmälan – 545kr för en person, max antal per lag är 6 personer.
Familjeanmälan – 300kr för en vuxen och 150kr/barn (6-12 år).

Är du föranmäld, eller har du sprungit Arena Run förut?
Då kostar individuell anmälan enbart 495kr fram till den 7 oktober.

Hemsida och anmälan www.arenarun.se

Facebook facebook.com/arenarunse

Instagram @arenarunse

#arenarun2019

För mer information vänligen kontakta
Victor Fagerquist, Blixten & Co, victor@blixten.se 070-840 89 18

Om Arena Run
Arena Run arrangerades för första gången i februari 2016 och är Nordens största upplevelselopp i inomhusmiljö med sin unika och utmanande bana i Friends Arena. Arena Run har under de två första åren lockat tusentals deltagare och är ett event som samarrangeras av Midnattsloppet, Blixten & Co, PLEX Family, Springtime Group och Friends Arena.