Vinster i skolan? Valets hetaste ämne diskuteras i Almedalen

Valet närmar sig med stormsteg och i Almedalen den 2 juli bjuder Affärsvärlden och Deloitte på seminariet ” Kan vinster rädda skolan?” Medverkar gör Bertil Östberg, statssekreterare, på Utbildningsdepartementet, Marcus Strömberg, vd, Academedia och Fredrik Lindgren, vd, Kunskapsskolan.

Seminariet är en av flera aktiviteter som mediehuset Talentum Sverige, tillsammans med partners, arrangerar i Talentumdalen under Almedalsveckan.

Kort beskrivning av seminariet:
Svenska elevers studieresultat oroar. 16 % går i friskola, flera finansierade av riskkapital. Drabbas kvaliteten av avkastningskrav eller drivs skolorna effektivare? Behövs avkastning för att återinvestera och förnya verksamheten? Krävs mer uppföljning? Finns det andra alternativ till finansiering?

Arrangörer: Deloitte i samarbete med Affärsvärlden

Medverkande:

• Bertil Östberg, statssekreterare, Utbildningsdepartementet.
  • Fredrik Lindgren, vd, Kunskapsskolan.
  • Marcus Strömberg, vd, Academedia.

Moderator: Erik Wallin, redaktionschef, Affärsvärlden

Plats: Strandgatan 22, Deloitte och Affärsvärldens trädgård, Talentumdalen, Visby

Datum och tid: 2 juli, 14:00-15:00

Hashtag: #Talentumdalen