Amaunet släpper indie-rock ballad med nostalgisk, 90-talskänsla

Indie-rock bandet Amaunet är tillbaka med sin nya singel "Lost at Sea", ute nu!  Ett balladliknande spår med långsammare tempo och influenser från såväl 90-tals rock som pop. Singeln är tagen från deras kommande debut-EP "Amaunet" och är den perfekta, långsammare låten för fans av band som Oasis, Kings of Leon och The Stone Roses.

Lyssna på den nya singeln!

"Lost at Sea" är bandets långsammaste singel hittills, med ett nedskruvat tempo och råare känslor. Den nostalgiska, 90-tals inspirerade låten omges av en balladkänsla som påminner om något du skulle kunna hitta på varje känslomässiga tonårings blandband 95, efter att ha upptäckts en sen kväll på MTV. De personliga texterna och den byggande känslan under låtens gång bidrar endast ytterligare till låtens styrka.

Amaunet kombinerar 60-talets melodier med det klassiska soundet av britpopen och 90-talets gitarrer; karaktärsdrag som har sina rötter i bandets inspiration från band så som The Stone Roses, Oasis och The Beatles. Deras EP "Amaunet" innehåller allt ifrån långsammare indie-rock till snabbare, attityd driven indie-pop - fylld med allt ifrån sångaren Naris lika mycket vackra som grova sångröst till tunga gitarr riffs. Den perfekta samlingen låtar för fans av band som Kings of Leon, Oasis, Coldplay och The Vaccines.

"Lost at Sea" är ute nu. Tagen från bandets kommande EP "Amaunet", som släpps digitalt via Lövely Records den 20e November 2020.

Mer från Amaunet:

Amaunet består av:

Nari
Oliver
Viktor
Oscar
Josefin

För lyssningslänkar och mer information om den här releasen, kontakta Valdemar på: