Dansvänlig indie-rock inspirerat av 90-talets britpop - Amaunets nya singel ute nu!

Pressmeddelande   •   Sep 01, 2020 14:55 CEST

Amaunet

Indie-rockarna Amaunet är tillbaka med sin nya singel "Supernovas", ute nu! Singeln är tagen från deras kommande debut-EP "Amaunet" och är den perfekta dansvänliga, 90-tals inspirerade indie-rock låten. Tillsammans med singeln släpps även en tillhörande musikvideo.

"Supernovas" är det perfekta beviset på hur bandet drar inspiration från den ikoniska 90-tals britpopen. En singel med snabbt tempo, minnesvärda refränger och ett dansvänligt sound som skulle gå att finna flödande ut ur högtalarna på dansgolvet under glittrande lampor. Lika gärna hade den kunnat agera soundtrack till solnedgången en av sommarens sista varma kvällar, som pricken över i:et efter en kväll med vänner.

"'Supernovas' är en smittsam upptempolåt med glada gitarrslingor, stort sound och en energisk refräng med 100% allt och en melodi som du nynnar på efter första lyssningen. Här finns ett överskott av energi som går rakt in hos lyssnaren." - Emelie Johansson, Tinsel Music Magazine.

Amaunet kombinerar 60-talets melodier med det klassiska soundet av britpopen och 90-talets gitarrer; karaktärsdrag som har sina rötter i bandets inspiration från band så som The Stone Roses, Oasis och The Beatles. Deras EP "Amaunet" innehåller allt ifrån långsammare indie-rock till snabbare, attityd driven indie-pop - fylld med allt ifrån sångaren Naris lika mycket vackra som grova sångröst till tunga gitarr riffs. Den perfekta samlingen låtar för fans av band som Kings of Leon, Oasis och The Vaccines.

"Supernovas" finns ute nu. Tagen från bandets kommande EP "Amaunet", ute digitalt via Lövely Records den 20e November 2020.

Lyssna på den nya singeln:

Titta på musikvideon för "Supernovas":

Mer från Amaunet:

Amaunet består av:

Nari
Oliver
Viktor
Oscar
Josefin

För lyssningslänkar och mer information om den här releasen, kontakta Valdemar på:

Press@almostreligious.com

Kommentarer (0)