Genre-överskridande, progressiv rockdebut från Sealand Airlines

Progressiva rockbandet Sealand Airlines nya singel "Revenge" är ute nu! Tagen från bandets kommande debutalbum "Sealand Airlines"; en experimentell, genre-överskridande skiva med såväl tunga gitarrer som ringande, nästan akustiska melodier. Singeln är det första släppet från det kommande albumet, ute den 27e november på vinyl, CD och digitalt format.

Lyssna på den nya singeln

Bandets första singel "Revenge" är ett progressivt rockspår med en bred blandning av influenser och intryck genom sina nästan 4 minuter. Singeln innehåller allt ifrån tunga, 70-taliga gitarrer till akustiska melodier. Detta, kombinerat med bandets berättande texter, skapar tillsammans den perfekta introduktionen till det kommande albumet.

Bandet hittar inspiration för sina unika texter i deras fascination av film och populärkultur. Detta tonsätts sedan med ett sound som bäst beskrivs som en blandning av 70-tals rock, 80-tals synthar, jazziga Rhodes och orglar, genomarbetade bas riffs och innovativa trummor. Det åtta låtar långa albumet utforskar olika teman och känslor, vilket tillåter lyssnaren att upptäcka något nytt vid varje ny lyssning.

Sealand Airlines är det senaste tillskottet till The Sign Records familjen. Bandet består av musikerna Andrii Davydenko, Mykhailo Kanafotskyi, Artem Bemba och Iurii Khomik. De har alla musikaliska bakgrunder och kommer från ett flertal olika uppsättningar, men har aldrig tidigare skapat något likt det unika sound som är Sealand Airlines innan de slog sig samman.

"Revenge" är ute nu och är den första singeln från bandets kommande debutalbum, "Sealand Airlines". Albumet släpps på vinyl, CD och digitalt format av The Sign Records den 27e november.

För mer information om denna releasen samt presskontakt:
press@almostreligious.com

Mer från Sealand Airlines: