The Hawkins andra album "Silence is a Bomb" ute nu

The Hawkins andra album "Silence is a Bomb" släpps idag, den 4:e September på The Sign Records. Albumet innehåller 12 låtar med modern och framåtblickande rock och släpps på alla streamingplattformar samt på CD och vinyl. Förutom albumet delar The Hawkins även med sig av en livevideo där de framför låten "Stranger in the Next Room" i en skogsglänta. Lördagen den 5:e gör de 2 releasegig på Skylten i Linköping.

Streama "Silence is a Bomb"

Se livevideon "Stranger in the Next Room"

The Hawkins bildades 2013 i Arboga och brakade snabbt in på den Svenska rockscenen med festivaluppträdanden på Sweden Rock 2014, Peace & Love 2016 och Metallsvenskan 2016, för att inte nämna alla oräkneliga klubbspelningar och gig runt om i landet som följde. Bandets debutskiva ”Ain’t Rock N Roll” släpptes 2017 via GAIN/ Sony och uppmärksammades inte minst för låten ”Fuck You All I’m Outta Here” som toppade som låt nr. 16 på Spotifys' spellista Viral 50 Sweden. Albumreleasen följdes av en europaturné tillsammans med Corroded. The Hawins har sedan dess tunerat med bland annat Hardcore Superstar och Lillasyster.

Nu är de tillbaka med album nummer två, ”Silence is a bomb”, som släpps via The Sign Records den 4:e September. Albumet innehåller 12 låtar med modern och framåtblickande rock. Tunga, snabba trummor och gitarrer blandas med långsammare rock-ballader, med ett sound som befinner sig någonstans mellan The Hives, Imperial State Electric och Royal Republic. Förutom albumet delar The Hawkins även med sig av en livevideo där bandet framför låten "Stranger in the Next Room" i en skogsglänta.

The Hawkins gör 2 releasegig på Skylten i Linköping den 5:e September. Mer information om detta finns på Tickster

The Hawkins är:
Johannes Carlsson: Gitarr/sång
Mikael Thunborg: Gitarr/bakgrundssång
Martin Larsson: Bas/bakgrundssång
Albin Grill: Trummor/bakgrundssång

Mer The Hawkins:
Bandcamp

"Silence is a Bomb" släpps digitalt samt på vinyl och CD den 4:e September av The Sign Records. Den fysiska skivan distribueras av Border i Sverige och Norge.

• the hawkins

• Västmanland