Goda nyttiga granatäpple!

Sommaren är här och snart står granatäppelträdet i blom.  Det röda, vackra granatäpplets kärnor anses ha många goda hälsoegenskaper. Flera medicinska studier indikerar att fruktens saft, pressad från fröna, kan påverka flera kroniska sjukdomar.

För att erhålla extrakt från granatäpple, pressas juice från kärnorna. Denna juice kallas för grenadin och används i flytande kosttillskott, som granatäppeljuice eller för att tillverka torkat extrakt.

Kärnorna från granatäpplet kan med fördel användas som en ingrediens i såser och grytor eller som garnering i en härlig grönsak eller fruktsallad. Kärnorna tillsammans med fruktköttet kan även avnjutas precis som de är.

GranatinKvinna MerVital innehåller en blandning av granatäpple, broccoli, tranbär och ett koncentrat av antioxidantämnet ellaginsyra. Denna sammansättning gör att man får en väl avvägd mix anpassad för den moderna kvinnan.

Granatäpplet förekommer i flera historiska berättelser, bland annat sägs granatäpplet vara den förbjudna frukten i Edens lustgård. Dess vackra färg och näringsrika innehåll har väckt förundran genom alla tider ända in i våra dagar tack vare dess hälsosamma kvaliteter. Granatäpplet är en av naturens starkaste antioxidanter, så passa på att fylla på vitaminförrådet under semestern med GranatinKvinna MerVital.

• immunförsvar
  • c.vitamin