Amadeus Video Solutions – den första interaktiva videospelaren för resebranschen

Visste du att två av tre resenärer tittar på videos när de planerar en resa och att de i genomsnitt besöker mer än 38 webbsidor innan de bokar? Denna statistik inspirerade Amadeus till att skapa videospelaren Amadeus Video Solutions, som gör det möjligt för resenärer att få reseinspiration genom att titta på videos och boka resor på ett och samma ställe.

Amadeus Video Solutions möjliggör för företag att bädda in klickbar information med bokningsdetaljer i realtid om till exempel sevärdheter, hotell, restauranger och andra intressanta detaljer om resmålet i deras videos. Det här gör det möjligt för resenärer att klicka på videon som de spelar för att hitta detaljer och information om stället de vill upptäcka, inklusive hur de kommer dit. De behöver inte ens söka på ett annat ställe när de är redo att boka.

Lindner Hotels & Resorts använder sig redan av Amadeus Video Solutions på ThatBackpacker.com och TravelDudes.com:

- Vi ville inte bara nå en bred publik, utan också nå rätt publik vid rätt tillfälle och dessutom ge dem möjlighet att boka sin resa direkt utan att behöva söka på många webbsidor för att slutföra sin bokning. Med sitt autentiska och engagerande innehåll, hjälper Amadeus Video Solutions oss att uppnå våra mål för kundengagemang, säger Oliver Stotz, Corporate Director Marketing & Distribution på Lindner Hotels & Resorts.

Amadeus samarbetar med influencers som t.ex. resebloggare för att skapa unikt videoinnehåll till Amadeus Video Solutions. Med hjälp av inflytelserika personer i branschen med många följare kan reseföretag skapa kampanjer som når rätt publik vid rätt tillfälle och dessutom mäta effekten av marknadsföringsinsatsen.

- Att förbättra kundresan och göra livet enklare för resenärer är ett viktigt fokusområde för oss. Hittills har det funnits gott om interaktiva videospelare, men inga speciellt utformade för hotell, restauranger och andra aktörer i resebranschen. Amadeus Video Solutions är ett direkt svar på detta problem, eftersom vi arbetar både för resenären och branschen som helhet, säger Steve Kopp, chef för Horizon 3 på Amadeus.

Läs mer om Amadeus Video Solutions här.

Amadeus är en teknikinnovatör med lösningar och tjänster som kopplar ihop hela resebranschens ekosystem – från operatörer och återförsäljare till köpare och resenärer – vid resans alla skeden.

Vi har idag över 15 000 anställda, mer än 70 lokala kontor och är verksamma i fler än 190 länder. Amadeus huvudkontor är beläget i Madrid, forskning och utvecklingscenter bedrivs i Nice och all operativ verksamhet hanteras från ett datacenter i Tyskland.